stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 193939
  • 30 آبان 1399 - 18:05
3
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صمت همدان:

تامین کالاهای اساسی مورد نیاز استان همدان تا پایان سال

تامین کالاهای اساسی مورد نیاز استان همدان تا پایان سال
قلم/ همدان- سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه تا پایان سال کالاهای اساسی مورد نیاز استان تأمین شده است، گفت: درحال حاضر هیچ مشکل و کمبودی در کالاهای مورد نیاز مردم وجود ندارد و تا پایان سال کالاهای اساسی استان تأمین است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، آقایار فراشی درباره کمبود روغن جامد در استان اظهار کرد: حدود ۷۰۰ تُن روغن خوراکی در استان توزیع شده، اما روغن جامد مقداری کم است که این موضوع به‎علت کاهش تولید روغن جامد در بازه زمانی ۱۰ روزه بوده و طی ۱۰-۱۵ روز آینده روغن جامد نیز فراوان خواهد شد.

وی با بیان اینکه روغن جامد مصارف خانوار توسط صنایع مصرف شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از صنایع و قنادی‌ها که روغن جامد مصرف می‌کنند روغن‌های جامد بازار را مصرف کردند، اما روغن خانوار جذب شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

فراشی با اشاره به کسری روغن جامد در بازار، یادآور شد: کسری موجود به این علت بوده که در آبان‎ماه حدود ۱۰ روز تولید روغن جامد توسط کارخانه‌ها کاهش یافت.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صمت استان همدان با تأکید بر اینکه احتکارهای خانگی به‎شدت ما را اذیت می‌کند، افزود: لزومی ندارد مردم کالایی را احتکار کنند، چراکه این موضوع به ما و کارخانه‌های تولیدی فشار می‌آورد.

وی از مصرف‌کنندگان خواست تا به بهبود شرایط کمک کنند و ادامه داد: اگر مصرف‎کننده به این فرهنگ برسد که به اندازه نیاز خود تأمین کند، این وضعیت در بازار به‎وجود نمی‌آید؛ اما متأسفانه برخی افراد برای خرید حرص می‌زنند.

فراشی در پاسخ به اینکه نگرانی مردم از افزایش قیمت کالاها باعث شده تا مردم دست به احتکار خانگی کالاها بزنند، گفت: روغن افزایش قیمت جزئی داشت و دیگر قرار نیست افزایش داشته باشد و فقط کمبود مقطعی وجود دارد که تا این کمبود جبران شود، چند روزی زمان می‌برد.

وی درباره وضعیت شکر در بازار همدان نیز یادآور شد: در مقطعی شکر نیز تغییر قیمتی داشت و شوک کوچکی به بازار وارد شد، اما درحال حاضر شکر به فراوانی و در تمام فروشگاه‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در برنج نیز هیچ‎گونه مشکلی وجود ندارد و با توجه به افزایش قیمت برنج‌های هندی، رویکرد مردم نسبت به استفاده از برنج ایرانی بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در گوشت قرمز نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی کاهش قیمت داشته است، گفت: کسری مرغ در بازار توسط شرکت پشتیبانی امور دام و توزیع مرغ منجمد تأمین شد و درحال حاضر نیازی به توزیع مرغ منجمد وجود ندارد، ضمن اینکه مردم زیاد از مرغ منجمد استقبال نمی‌کنند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صمت استان همدان با تأکید بر اینکه در شوینده‌ها و مواد بهداشتی نیز هیچ کمبودی در استان نداریم و به فراوانی موجود بوده، خاطرنشان کرد: تا پایان سال کالاهای اساسی و مورد نیاز استان تأمین شده است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.