stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 193721
  • 30 آبان 1399 - 10:13
1

اردن در منطقه مورد مناقشه میان مراکش و پولیساریو کنسولگری افتتاح می‌کند

اردن در منطقه مورد مناقشه میان مراکش و پولیساریو کنسولگری افتتاح می‌کند

پادشاه اردن از آمادگی کشورش برای افتتاح کنسولگری در «صحرای غربی»، منطقه مورد مناقشه میان مراکش و جبهه پولیساریو خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با محمد ششم، همتای مراکشی خود بر آمادگی اردن برای افتتاح کنسولگری در شهر «العیون» یکی از بزرگ‌ترین شهرهای «صحرای غربی»، منطقه مورد مناقشه بین مغرب و جبهه پولیساریو تأکید کرد.

در مقابل پادشاه مراکش از این تصمیم “مهم” اردن تشکر و قدردانی کرد و گفت که این تصمیم در چارچوب تصمیمات حمایتی اردن از حاکمیت و تمامیت ارضی مراکش قرار می‌گیرد.

پیش از اردن، امارات اخیراً به عنوان نخستین کشور عربی رسما کنسولگری خود را در شهر العیون به عنوان بزرگ‌ترین شهر صحرای غربی، منطقه مورد مناقشه میان مغرب و پولیساریو افتتاح کرد.

صحرای غربی از سال ۱۹۷۴ به دنبال پایان استعمارگری اسپانیا در این منطقه، تحت حاکمیت مراکش قرار دارد، اما جبهه پولیساریو به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی تحت حمایت الجزایر خواهان استقلال این منطقه و تسلط بر آن است.

درگیری میان دو طرف در این منطقه از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از آن در سال ۱۹۹۱ توافقنامه‌ای درباره برقراری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل امضا شد.

در حالی‌ که مراکش خواهان تشکیل حکومت خودمختار در صحرای غربی و وجود دولت و پارلمان محلی تحت حاکمیت خود در این منطقه است، اما جبهه پولیساریو مخالف این طرح بوده و خواهان برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت برای صحرای غربی است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.