stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 19344
  • 20 آذر 1394 - 12:53
5

حاشیه های روز دانشجوی اهواز؛ سلام و خداحافظ آذر منصوری ! / حمله به مراسم دانشجویی

حاشیه های روز دانشجوی اهواز؛ سلام و خداحافظ آذر منصوری ! / حمله به مراسم دانشجویی

پس از ۸ سال، مراسم ۱۶ آذر (روز دانشجو) در دانشگاه شهید چمران اهواز با حاشیه‌های فراوان برگزار شد.

قلم | qalamna.ir :
 

قلم و به نقل از  ایلنا٬ میزبان برنامه روز دانشجو در اهواز٬ انجمن اسلامی دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز بودند و آذر منصوری و جهانبخش خانجانی به عنوان مهمانان این برنامه حضور داشتند که برخی حواشی در داشنگاه موجب شد این برنامه با چند ساعت تاخیر انجام شود.

در این برنامه، شکرالله کلاه‌کج به نمایندگی از تشکل‌های برگزار کننده به انتقاد از کسانی که باعث اخلال در اجرای این مراسم پرداخت و گفت «کسانی که این کار‌ها را می‌کنند نمی‌خواهند این دانشجویان و دانشگاه را بیدار و آگاه ببینند.»

خانجانی: دانشجو دیگر محدودیت‌های کاذب را بر نمی‌تابد

جهانبخش خانجانی نیز در این مراسم ضمن اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: «خوشحالم که بار دیگر در روز ۱۶ آذر، به یاد شهیدان و در مبارزه با هر گونه استکباری، در دانشگاه شهید چمران حضور دارم.»

وی ضمن انتقاد از کسانی که مانع اجرای جلسات اندیشه‌ورزی و گفت‌و‌گوی دانشجویان می‌شوند، گفت: «این‌ها باید بدانند که دوران ستیز، رادیکالیسم و تندخویی گذشته است وامروز روز گفت‌و‌گو و بیان اندیشه است، امروز روزی است که باید در مصاف با فکر، سخن گفت و هر زورگویی و هر قدرتمندی که فکر می‌کند توان این را دارد که جلوی اندیشه را با زور بگیرد٬ در اشتباه است. امروز مرزهای جغرافیایی درنوردیده شده است، امروز دانشجو دیگر محدودیت‌های کاذب و کذایی که دیگران ایجاد می‌کنند، را بر نمی‌تابد.»

عده‌ای به عمد می‌خواهند نام دیگری بر دانشجویان بگذارند

وی ضمن اشاره به اتفاقات رخ داده در دانشگاه‌ها٬ اظهار داشت: متاسفانه از بدو ورود با مضایقی روبرو شدیم که من از بیان آنها خودداری می‌کنم، البته برای اصلاح‌گری و ساختن این کشور و برای مقابله با هر تفکری که جمود و مخالف اندیشه‌ورزی است، این هزینه‌ها را باید داد، اما امروز در جامعه ما یک برهم‌نهی فکری بوجود آمده است که از رهبری نظام، ریاست محترم جمهوری و چهره‌های اصلاح‌گرا و اصلاح‌طلب برای آینده کشور می‌خواهند تلاش کنند و عده‌ای چون منافعشان در خطر افتاده است و در آینده کشور جایگاهی ندارند، برای بیان اندیشه‌هایشان مجبورند از این فضا‌ها استفاده کنند و سعی می‌کنند محیط را متشنج و آشوب زده بکنند.

خانجانی افزود: دانشجویان بدانید، عده‌ای به عمد می‌خواهند نام دیگری بر شما بگذارند، شما هم آزاده‌اید و هم اصلاح‌گرا.

وی تصریح کرد: مسیر اصلاح‌طلبی و مسیر رشد و توسعه کشور جز با گفتمان و گفت‌وگو مسیر دیگری نیست. آنانی که امروز این مجادلات را برای شما بوجود می‌آورند چون می‌دانند در چند ماه آینده مردم به آنها پشت خواهند کرد٬ سعی می‌کنند چنین فضاهایی را به وجود آورند.

خانجانی اظهار داشت: محور ما آزادی کشور، توسعه کشور و رشد و تعالی کشور است، امیدوارم که این مسیر را ادامه بدهید.

سلام و خداحافظ آذر منصوری !

در ادامه آذر منصوری نیز به خاطر جلوگیری از تنشی که تندرو‌ها و افراطیون دانشگاه بوجود آوردند٬ در سخنرانی خود٬ تنها نام و یاد خدا و عرض سلام گفت و از تریبون کنار رفت.

اجتماعی غیرقانونی مقابل درب آمفی تئا‌تر دانشکده علوم

بر اساس این گزارش پیش از این٬ عده‌ای در تاریخ ۱۶ آذر ۹۴ ازساعت ۸ صبح، اجتماعی غیرقانونی را مقابل درب آمفی تئا‌تر دانشکده علوم به راه انداختند که این اجتماع با هماهنگی‌های قبلی و با ارسال پیامک از سوی سامانه پیامکی یک تشکل خاص دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نیز افرادی از بیرون دانشگاه انجام شده بود.

صبح ۱۶ آذر این افراد با اجتماع خود در پی آن بودند که از برگزاری این مراسم جلوگیری کنند که این مراسم در ‌‌نهایت با دو ساعت تاخیر برگزار شد.

حمله به مراسم دانشجویی

در خلال برگزاری مراسم، رئیس یکی از تشکل‌های چمران اهواز وارد محل برگزاری مراسم شده و به سمت مدعوین حمله کرد و با واژگون کردن پرچم ایران و پرتاب کردن سه گل رز، نماد سه شهید اهورایی و خرد کردن میکروفن در پی برهم زدن مراسم بود که با دخالت برگزارکنندگان مراسم و حراست دانشگاه به بیرون هدایت شد.

 بعد از این اتفاق گروهی که در بیرون از آمفی تئا‌تر بودند برای بر هم زدن مراسم به درب‌های ورودی هجوم بردند و به محل برگزاری برنامه حمله‌ور شدند که در پی این اتفاق٬ مدعوین از درب اضطراری به بیرون منتقل شدند.

خاطرنشان می‌شود در لحظه خروج مدعوین٬ تعدادی از مهاجمان به آذر منصوری حمله کردند و پس از خروج از آمفی‌تئا‌تر علوم و سوار شدن مدعوین به خودروی حراست دانشگاه، بار دیگر به خودرو میهمانان با پرتاب اشیاء حمله کردند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.