stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 19308
  • 20 آذر 1394 - 12:22
3

غرویان: افراطیون مخالف حضور سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان هستند

غرویان: افراطیون مخالف حضور سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان هستند

یک استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: با آنکه سیدحسن خمینی نسبت به بسیای از اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری جوان‌تر است اما اعلمیت و اجتهاد وی از بسیاری از اعضای کنونی مجلس خبرگان اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله محسن غرویان  با اشاره به آمادگی سیدحسن خمینی بر حضور در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور آقای سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان رهبری علامت ادامه و استمرار امام خمینی در نظام جمهوری اسلامی است٬ زیرا وی به راستی یادگار ایشان و تبلور منش و روش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اعلمیت و دانش فقهی و حوزوی سیدحسن خمینی اظهار داشت: با آنکه سیدحسن خمینی نسبت به بسیای از اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری جوان‌تر است٬ اما اعلمیت و اجتهاد وی از بسیاری از اعضای کنونی مجلس خبرگان اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

حضور سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان پاسخ به مطالبات مردمی است

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه مردم و بسیاری از گروه‌های مختلف سیاسی مشتاق حضور یادگار امام در صحنه انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند، تصریح کرد: سیدحسن خمینی پایگاه اجتماعی و مردمی بسیار کم‌نظیری دارند و حضور او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در واقع می‌تواند پاسخ به مطالبات مردم باشد.

غرویان با بیان اینکه جامعیت سیدحسن خمینی همانند امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: ایشان در ابعاد و مسائل مختلف فقهی٬ توانایی و تسلط خوبی دارند و از سوی دیگر، نسبت به روز نیز بی‌توجه نیستند و از شرایط کنونی به خوبی آگاه هستند. بسیار علما و فضلای حوزه عملیه و همچنین مراجع تقلید نیز مانند آیت‌الله شبیری زنجانی، وحید خراسانی و… به اجتهاد و اعلمیت ایشان گواهی داده‌اند.

یادگار امام می‌تواند به تشکیل مجلسی معتدل کمک کند

وی با یادآوری شخصیت متین، با وقار و معتدل سیدحسن خمینی ابراز داشت: حضور یادگار امام می‌تواند وزانت و اعتدال خاصی را به مجلس خبرگان رهبری بدهد و می‌توانند به تشکیل مجلسی معتدل، عاقل و همراه و همدل با دولت و در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری کمک کنند.

سیدحسن مورد لطف ویژه رهبری است

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی(ص) با بیان اینکه سیدحسن خمینی مورد لطف و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است، یادآور شد: چند سال قبل که افراطیون مانع از سخنرانی ایشان شدند و در مراسم سخنرانی ایشان اخلال ایجاد کردند، مقام معظم رهبری بلافاصله واکنش نشان دادند و ابراز نارضایتی خود را بیان کردند و گفتند با این حرکت‌ها مخالف هستند.

غرویان ادامه داد: حضور یادگار امام می‌تواند اهمیت بسیار زیادی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری بدهد و حضور ایشان در این مجلس باعث افتخار و شکوه بیشتر خواهد شد.

دلواپسان و افراطیون نمی‌خواهند سیدحسن در مجلس خبرگان باشد

وی در رابطه با تلاش افراطیون برای عدم ورود سیدحسن خمینی در انتخابات به مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دلواپسان و افراطیونی که میانه‌ای با اعتدال و عقلانیت ندارند چندان علاقمند به حضور یادگار امام در مجلس خبرگان رهبری نیستند. آن‌ها کسانی هستند که قبلا خواستار شکست دولت و ملت در مورد برجام بودند و هم‌اکنون نیز مخالف حضور ایشان هستند.

این استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: دلیل مخالف این افراد آن است که حضور سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان رهبری موجب تحول شگرفی و مثبتی در آنجا خواهد شد ولی آنها این مسئله را نمی‌خواهند. / ایلنا

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.