stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 19294
  • 20 آذر 1394 - 12:04
0

ارائه پیش نویس قطعنامه ایران به سازمان ملل

پیش نویس قطعنامه جدید ایران با موضوع “جهان عاری از خشونت و افراطی گرایی به مجمع عمومى سازمان ملل ارائه شد.

قلم | qalamna.ir :

نماینده کشورمان در سازمان ملل با تاکید بر اینکه افراط گرایی خشونت آمیز در ادیان الهی جایی ندارد، گفت: دمیدن در کوره تبعیض و نفرت و اتهام به پیروان سایر ادیان، تنها به تقویت ایدئولوژی کور و خشونت آمیز تروریستها منجر می شود.

غلامعلی خوشرو روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن ارائه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کشورمان با موضوع “جهان عاری از خشونت و افراطی گری” ، گفت: اجماع و حمایت کشورها از قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران نشانگر ضرورت اقدام از سوی ملل متحد در مواجه با چالش “خشونت و افراطی گری خشونت آمیز” در جهان است.

وى افزود: پیش نویس جدید قطعنامه، نسخه مکمل و به روز شده قطعنامه ای است که هیئت نمایندگی ایران به مجمع شصت و هشتم ملل متحد در سال ۱۳۹۲ ارائه کرد که با اجماع به تصویب رسید. نماینده کشورمان در سازمان ملل قطعنامه دو سال قبل را ابتکار رئیس جمهور و بخشی از شعارها و اهداف تبلیغات انتخاباتى او مبنی بر گزینش تعامل، رواداری و اعتدال به جای خشونت و افراطی گری در جهان خواند.

خوشرو گفت: افراطی گری خشونت آمیز و آثار مترتب بر آن از جمله خشونت های فرقه ای از زمان تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در دو سال گذشته رو به فزونی گذاشته است.

وى افزود: سبعیت اعمال شده از سوی گروههای افراطی در سوریه و عراق در دو سال گذشته و اقدامات بی رحمانه اخیر در مناطقی از جمله پاریس، بیروت، مصر، آنکارا و اخیرا در آمریکا و نقاط دیگر ضرورت ایفای نقش جدی تر مجمع عمومی سازمان ملل را دو چندان می کند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل همچنین گفت: در دنیای امروز که تهدیدات حد و مرزی نمی شناسند، تنها راه مقابله با این چالش، تلاش جمعی جامعه بین الملل است.

خوشرو خطاب به نمایندگان سایر کشورها جهان در این نشست مجمع عمومى گفت: ضروری است که از نسبت دادن افراط گرایی خشونت آمیز به هر دینی اجتناب شود، آنها که ادیان الهی را متهم، بر ضد پیروان ادیان نفرت انگیزى مى کنند، در واقع در کوره تبعیض می دمند و با کمک به تروریستها، آنها را در عضو گیری بیشتر و گسترش ایدئولوژی تاریک و خشونت آمیز خود یاری می کنند.

وی افزود: گفتگو، اعتدال، رواداری و حقوق بشر، موثرترین پادزهر افراطی گری است که می کوشد ادیان را به انحراف کشانده و فکر بشریت را به ویرانی و مرگ سوق دهد.

نماینده کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: ضروری است که جامعه بین الملل و هر یک از کشورها، اقدامات موثری در برخورد با زمینه های رشد و تقویت افراطی گری اتخاذ کنند و آنها را به اجراء گذارند.

وى در بخش دیگری از این سخنرانی خود گفت: قطعنامه جهان ضد خشونت و افراطی گری، حاوی فراخوانی برای فاصله گرفتن از گذشته، ارتقاء مفهوم شهروندی، اولویت قائل شدن برای سعادت نسل آینده و نگاه به آینده با امید و اعتدال و اجتناب از تمرکز بر تسویه حساب های گذشته است.

خوشرو افزود: اعضای سازمان ملل با تصویب این قطعنامه اعلام می کنند که به لزوم همکاری و اجتناب از ذهنیت های حاصل جمع صفر برای مقابله موثر با خشونت و افراط معتقد هستند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل در پایان از همه اعضای مجمع عمومی این سازمان جهانى برای پیوستن به اجماع در تصویب قطعنامه تشکر و ابراز امیدواری کرد که روند همآهنگی بین کشورها برای مقابله با عوارض خشونت و افراط در پرتو این قطعنامه بیش از پیش تسریع شود

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.