stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 19274
  • 20 آذر 1394 - 11:17
2

فیات کرایسلر ۷۰ میلیون دلار جریمه شد

فیات کرایسلر اتوموبیل موافقت کرد برای فیصله دادن به تحقیقات آمریکا درباره کوتاهی این خودروساز در افشای گزارش‌های کشته‌ها و مصدومان تصادفات خودروهایش، ۷۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

قلم | qalamna.ir :

این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی در سپتامبر اذعان کرد که شماری از گزارش‌هایی که تحت یک قانون تصویب شده در سال ۲۰۰۰ باید به سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا تسلیم می‌کرد را ارائه نکرده است.

فیات کرایسلر اوایل امسال به سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا اعلام کرده بود نرم افزار استخراج کننده اطلاعات از پایگاه داده این شرکت برای ارسال به این رگولاتور آمریکایی مشکل دارد و در نتیجه گزارشهای اندکی درباره کشته‌ها و مصدومان تصادفات ارسال شده و این به معنای تعمد فیات کرایسلر برای پنهان کردن گزارشها و نشان دهنده کوتاهی این رگولاتور برای کشف مشکلات ایمنی نبوده است.

فیات کرایسلر در ژوییه هم در توافق جداگانه دیگری با سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا موافقت کرد ۱۰۵ میلیون دلار جریمه به دلیل تاخیر در فراخوان ۱۱ میلیون خودرو پرداخت کند.

بر اساس گزارش رویترز، فیات کرایسلر تحت توافق مذکور با کنترل عملکردش در فراخوان‌ها به مدت سه سال موافقت کرد و در ماه اکتبر سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا رادنی اسلیتر، وزیر سابق حمل و نقل آمریکا را به عنوان ناظر مستقل برای این خودروساز انتخاب کرد.

سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا که نظارت بر ایمنی خودروها را برعهده دارد، از سوی کنگره و بازرسان دولت به دلیل کوتاهی در اجرای قوانین ایمنی مورد انتقاد شدید قرار گرفته و از آن زمان نظارت بر خودروسازان را تشدید کرده و جریمه اخیر فیات کرایسلر هم در همین راستا صادر شده است.

این سازمان ماه گذشته شرکت ژاپنی تاکاتا را به دلیل کوتاهی در افشای اطلاعات قطعات معیوب بکار رفته در میلیونها ایربگ، ۷۰ میلیون دلار جریمه کرد.

هوندا موتور برای کوتاهی در افشای بیش از ۱۷۰۰ مورد گزارش مربوط به کشته‌ها و مصدومان تصادفات ۱۱ سال گذشته، در ماه ژانویه از سوی این سازمان به پرداخت ۷۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد که بزرگترین جریمه ایمنی خودروی صادر شده در تاریخ آمریکا در آن زمان بود.

همچنین شماری از شرکتهای کوچکتر شامل فراری و تریامف موتورسیکلت به دلیل عدم رعایت قانون مذکور و ندادن گزارشهای هشدار اولیه جریمه شده اند.

کنگره آمریکا پس از اینکه بیش از ۲۷۰ نفر در تصادفات خودروهای فورد اکسپلورر که تایر معیوب داشتند کشته شدند، قانونی را در سال ۲۰۰۰ تصویب کرد که گزارشهای هشدار اولیه از سوی خودروسازان را ملزم می‌کرد.

شرکتهای خودروسازی بزرگ ملزم هستند اطلاعات مربوط به تصادفات خودروها، کشته‌ها، شکایات، گارانتی و اطلاعات دیگر را به شکل الکترونیکی به رگولاتورهای ایمنی خودروی آمریکا ارسال کنند.

خودروسازان برای گزارش هشدار اولیه ۲۴ کد در اختیار دارند اما مقامات دولتی آمریکا اوایل امسال خاطرنشان کردند که هر خودروی معمولی ممکن است بیش از ۱۵ هزار قطعه داشته باشد.

رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا قصد دارد مقررات گزارش هشدار را تا اواسط سال آینده به شکل جدی‌تری اعمال کند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.