stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 19202
  • 19 آذر 1394 - 10:52
4

بیماری آنفلوآنزا در کرمان کنترل شد

‌استاندار کرمان درباره شیوع آنفلوآنزا در استان کرمان نیز گفت: اخیرا که بحث آنفلوآنزا مطرح شد به محض دریافت گزارش، چندین جلسه در این زمینه تشکیل و کارهای خوبی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه هم اکنون این بیماری در استان کنترل شده است.

قلم | qalamna.ir :
“علیرضا رزم حسینی” صبح امروز پنجشنبه ۱۹ آذرماه ۹۴ در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان با حضور وزیر بهداشت، اظهار کرد: سومین سفر وزیر بهداشت در دولت تدبیر و امید به استان کرمان است.
 
وی افزود: در دولت یازدهم جلسات شورای سلامت استان مرتبا تشکیل شده و مباحث تغذیه همواره مورد بررسی و اقدامات خوبی صورت گرفته، ضمن آنکه اطلاع رسانی و پیشگیری‌های لازم نیز انجام شده است.
 
رزم حسینی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این شورا انجام شده است، تشکیل کارگروه ستاد سرمایه گذاری در حوزه سلامت بوده که باتوجه به کمبود تخت های بیمارستانی تاکنون سه موافقتنامه در زمینه تخت‌های جدید بیمارستانی منعقد کرده‌ایم که از شاخص‌ترین این توافقنامه‌ها می‌توان به ۵۰۰ تخت در بیمارستان شفا اشاره کرد که هم اکنون کار مطالعات این طرح انجام شده است.
 
استاندار کرمان افزود: همچنین دومین موافقتنامه مجددا برای ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی دیگر با یک موسسه مالی و اعتباری است و همچنین تکمیل بیمارستان نوریه که در سال گذشته توسط معاون اول ریاست جمهوری و وزیر بهداشت فاز اول آن با ۱۰۰ تخت افتتاح شد و فاز دوم نیز با ۱۰۰ تخت در آینده نزدیک آماده خواهد شد.
 
رزم حسینی گفت: براساس گزارشات سند امنیت غذایی استان در حوزه نان، گوشت و لبنیات کار کارشناسی چندین ماهه‌ای صورت گرفته و با اجماع متخصین سند امنیت غذایی استان امضا شده و هم اکنون این سند در حال اجرا است تا بتوانیم نانی با کیفیت‌تر و بهداشتی تر در اختیار هم استانی‌هایمان قرار دهیم.
 
وی در ادامه درباره شیوع آنفلوآنزا در استان کرمان نیز گفت: اخیرا که بحث آنفلوآنزا مطرح شد به محض دریافت گزارش، چندین جلسه در این زمینه تشکیل و کارهای خوبی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه هم اکنون این بیماری در استان کنترل شده است.
 
‌استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از کارهای خوب در استان اطلاع رسانی به موقع در این زمینه بود، اظهار کرد: هم اکنون این مساله به یک فرهنگ تبدیل شده است و این اطلاع رسانی به موقع باعث شد تا مردم مراقبت‌های عمومی را انجام دهند که نکته مثبتی در این زمینه بود.
 
وی یادآور شد: تعطیلی مدارس هم طبق نظر ستاد بحران بود که در مجموع آرامش خوبی را در استان حاکم کرد و باعث شد مراقبت‌ها به منازل منتقل و از حجم مراجعات به بیمارستان‌ها کاسته شود.
 
رزم حسینی اظهار کرد: کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و روسای آن، انصافا مرتبا از بیمارستان‌ها بازرسی و تلاش‌های شبانه روزی را در زمینه درمان و آموزش انجام دادند که قابل تقدیر است.
 
استاندار کرمان گفت: از مردم استان نیز باید قدردانی که شود که به شایعات توجه نمی‌کنند که البته این مساله به دلیل شفافیت و دولت شیشه‌ای در استان است.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.