stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 191989
  • 27 آبان 1399 - 0:21
3

اعمال منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز

اعمال منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان از بابت ویروس کرونا نگران نباشند تاکید کرد که ملت و دولت با همکاری یکدیگر در مقابل این بیماری پیروز خواهند شد.

قلم | qalamna.ir :

، حریرچی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به موضوع تردد شبانه افراد در دوران ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مردم باید برای نابودی ویروس کرونا مشارکت کنند و تنها افراد در مشاغل ضروری مجاز به تردد در ساعت ۹ شب خواهند بود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم با همکاری همه افراد در آینده نزدیک شاهد کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا باشیم، افزود: در حال حاضر در نقطه عطف کرونا در ایران هستیم و ملت و دولت با همکاری یکدیگر در مقابل این بیماری پیروز خواهند شد.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: مردم به هیچ عنوان از بابت ویروس کرونا نگران نباشند، فقط کافی است در هر شهری مقررات مربوط به آن شهر از نظر قرمز، نارنجی و یا زرد بودن را رعایت کنند و نباید به فضای بیگانه توجه داشته و تنها اخبار رسمی و داخلی را دنبال کنند.

حریرچی در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان داده است عامل ۵۱ درصد ابتلاء افراد به کرونا در آبان ماه تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بوده است و به همین دلیل منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح با هدف کاهش تجمعات و رفت و آمدهای خانوادگی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد شاغل در مشاغل ضروری در ساعت ۹ شب مجاز به تردد بوده و مابقی افراد برای کاهش این بیماری خطرناک باید در خانه بمانند و از رفتن به مهمانی‌های خانوادگی پرهیز کنند، افزود: در شهرهای قرمز معمولاً در ساعت ۲۱ شاهد تجمعات افراد و تردد آن‌ها هستیم و با تمهیدات اندیشیده شده مانند استفاده افراد از وسایل نقلیه عمومی و با همکاری یکدیگر ترددها را کاهش خواهیم داد.

حریرچی گفت: در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی محدودیت ساعت مترو برطرف و ساعت فعالیت مترو افزایش می‌یابد همچنین تاکسی و خودروهای عمومی بر اساس مجوز راهنمایی و رانندگی می‌توانند کار کنند.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه همچنین دانش‌آموزان در مناطق زرد، قرمز و نارنجی به شکل دورکاری آموزش می‌بینند، ادامه داد: کارمندان ستادی و پشتیبانی در آموزش و پرورش و وزارت علوم نیز بر اساس رنگ شهر خود دورکار خواهند بود.

حریرچی در ادامه به موضوع دورکاری کارمندان اشاره کرد و گفت: هیچ مدیری در هیچ رده‌ای حق ندارد مانع دورکاری کارمندان ادارات با توجه به رنگ هر شهر شود و در صورت تخطی مدیران از ابلاغیه ستاد ملی، انفصال از خدمت و اعمال جریمه‌های سنگین برای مدیر متخلف پیش بینی شده است.

وی افزود: کارمندان در صورت ممانعت مدیران از دورکاری آنان موضوع را به فرمانداری‌ها یا شماره ۱۹۰ اعلام کنند تا به تخلف رسیدگی شود و دادستان‌ها و فرمانداری‌ها مکلف به رسیدگی موضوع هستند.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در همه شهرها مسئول اجرای تعطیلی‌ها و نظارت بر حسن اجرای آن با فرماندار و در استان‌ها به عهده استانداران است.

حریرچی در پایان تصریح کرد: اطلاعیه رسمی محدودیت‌های مربوط به کرونا تا صبح چهارشنبه اعلام خواهد شد و وزیر کشور در رسانه ملی جزئیات بیشتری از محدودیت‌ها و مقررات آمد و شد کرونا را اعلام خواهد کرد.

منبع:

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.