stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 191781
  • 26 آبان 1399 - 16:55
4
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

از خانه بیرون رفتن مساوی است با ابتلا به کرونا

از خانه بیرون رفتن مساوی است با ابتلا به کرونا
قلم/ همدان- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه از خانه بیرون رفتن مساوی است با ابتلا به کرونا، گفت: ۲ شهرستان اسدآباد و تویسرکان در وضعیت بحرانی کرونا و هشت شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، محمدطاهری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان با اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته، عنوان کرد: شهرستان های اسدآباد، تویسرکان و ملایر بحرانی و وضعیت در شهرستان بهار قرمز است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تصریح بر اینکه شمار مبتلایان بستری در بیمارستان ها از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به هشت هزار و ۱۶۴ بیمار رسیده است، مطرح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ مورد جدید و ۱۳ مورد فوت بر اثر کرونا در استان ثبت شده است.

طاهری با بیان این موضوع ادامه داد: آمار موارد فوتی ها در استان همدان بر اثر درگیری با ویروس کرونا برابر یک هزار و ۹۹ مورد است.

وی در تشریح آمارهای موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های همدان نیز گفت: تاکنون ۲۵۱ نفر در اسدآباد، ۴۷۲نفر در بهار، ۴۸۹ نفر درتویسرکان، ۳۰۹ نفر در رزن، ۱۳۸ نفر در شهرستان درگزین، ۱۳۸ نفر در فامنین، ۴۹۴ نفر در کبودراهنگ، یک هزار و ۵۵۱ نفر در ملایر، ۹۳۸ نفر در نهاوند و سه هزار و ۱۷۷ نفر در شهرستان همدان به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شدند که ۲۱۴ تن از بیماران بستری در بیمارستان ها غیربومی بوده اند.

وی با اشاره بر اینکه در حال حاضر تعداد بیماران بستری مشکوک و مبتلا مورد تایید پزشک متخصص عفونی، ریوی، داخلی و طب اورژانس در بیمارستان ها یک هزار و ۱۶ نفر است، خاطرنشان کرد:  در مجموع، تعداد۶ هزار و ۳۴۶ تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا که تست پی.سی.آرشان مثبت بوده،  در این مدت بهبود یافتند.

این مسئول در ادامه صحبت های خود با تصریح براینکه موج سوم بیماری در استان همدان بیش از ۵۰ روز است که روند افزایشی دارد، خاطرنشان کرد: طبق ویروس شناسی ها، شاهد تغییراتی در ویروس کرونا هستیم به نوعی که هم اکنون تکثیر ویروس کرونا در ناحیه ریوی تکثیر میابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه از خانه بیرون رفتن، مساوی ابتلا با کرونا است، گفت: ۲ شهرستان اسدآباد و تویسرکان در وضعیت بحرانی کرونا و هشت شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در ادامه این موضوع خاطرنشان کرد: در صورت توجه به قرنطینه خانگی و تعطیلی دو هفته ای استان می توان یک بریدگی در زنجیره انتقال کرونا ایجاد نمود.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.