stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 19139
  • 18 آذر 1394 - 18:06
1

امیر سوار بر تراکتور/ نگاهی به کارنامه قلعه‌نویی در تبریز

امیر قلعه نویی رسما به عنوان سرمربی تراکتور سازی تبریز معرفی شد.

قلم | qalamna.ir :
با معرفی امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید باشگاه تراکتور سازی، مروری داریم بر عملکرد او در لیگ برتر با این تیم تبریزی. 
 
امیر قلعه نویی یکی از پرعنوان ترین مربی‌های تاریخ ۱۵ ساله لیگ برتر ایران است. او بعد از سال‌های خوبی که در استقلال و سپاهان داشت به تبریز رفت تا یک چالش جدید را تجربه کند. او در همان یک فصل در تبریز بهترین میانگین امتیازگیری تراکتور در تاریخ این تیم را ثبت کرد. 
 
او در تراکتور سازی موفق شد در ۳۴ بازی ۱۹ بار پیروز از زمین خارج شود. ۶ بار شکست خورد و ۹ بار هم امتیازات را با حریفان تقسیم کرد. این به این معنی است که تیم قلعه نویی با گرفتن ۶۶ امتیاز به طور میانگین در هر مسابقه ۱٫۹۴ امتیاز کسب کرده و این آمار بهترین آمار تیم تبریزی در تاریخ لیگ برتر است. 
 
خبرآنلاین؛جالب است بدانید که امیر قلعه نویی زمانی که سرمربی تراکتور بود هر دو تیم بزرگ پایتخت را در تهران شکست داد. او در کل فصل بسیار خوبی را با این تیم سپری کرد و اخرین عنوان خود در لیگ برتر را با همین تبریزی به دست آورد و به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران رسید. 
 
قلعه نویی وقتی برای اولین بار راهی تبریز شد تا هدایت این تیم را به دست بگیرد ۱۵ هزار نفر به استقبالش رفتند و او را در فرودگاه سورپرایز کردند. او فصل را بی‌نظیر آغاز کرد و از ۶ بازی نخست، تیمش ۱۵ امتیاز به دست آورد و به شانس اول قهرمانی تبدیل شد؛ اما رفته رفته تیمش دچار افت شد و از ادامه بازی‌های نیم فصل اول تنها ۳ برد به دست آورد و تیمش در پایان این نیم فصل به رتبه چهارم جدول رسید. در نیم فصل دوم اما تیم قلعه نویی متحول شد و در نیم فصل دوم امتیازات خوبی کسب کرد تا تراکتور سازی برای اولین بار در تاریخ خود سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد.
 
این ها مروری بود بر عملکرد یک ساله امیر قلعه نویی در تبریز؛ او حالا دوباره به این شهر برگشته تا تیمی که نتایج خوبی کسب نکرده را به جایگاه متبوع تماشاگر های پر شورش بازگرداند. 
 
تراکتور سازی از زمانی که قلعه نویی از این تیم رفت ۷ بار مربی خود را عوض کرده است. تونی اولیویرا (۳بار) – حسن آذر نیا – مجید جلالی – غلامرضا باغ آبادی – رسول خطیبی در این مدت به عنوان سرمربی در تراکتورسازی کار کرده اند و این موضوع نشان می‌دهد مدیران این تیم چندان هم با صبر و حوصله نیستد. با وجود ترکیب جوان و فوق‌العاده‌ای که امیر قلعه نویی در اختیار دارد توقعات از او بسیار بالا است. 
 
در هر صورت امروز در ساعت ۱۶:۰۰ قرارداد امیر قلعه نویی با باشگاه تراکتور سازی با حضور مسئولین هیات فوتبال آذربایجان در کمپ تیم فوتبال تراکتورسازی امضا شد و او اولین بار باید برابر استقلال تراکتور را هدایت کند.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.