stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 19064
  • 18 آذر 1394 - 12:00
3

دستگیری یک‌کره‌ای برای انفجار معبد جنجالی ژاپن

مقامات امنیتی ژاپن از دستگیری یک تبعه کره جنوبی به اتهام دست داشتن در ماجرای انفجار معبد جنجالی «یاسوکونی» خبر دادند.

قلم | qalamna.ir :

 
دوم آذر ماه جاری وقوع انفجاری در حوالی ساعت ۱۰ صبح در این معبد در حالی که گروهی از آن بازدید می کردند، آن را به تعطیلی کشاند.

تحقیقات اولیه پلیس در آن زمان وقوع انفجار بمب را که در سرویس بهداشتی این مکان کار گذاشته شده و تلفات جانی هم نداشت، تایید کرده بود.

معبد یاسوکانی، موزه جنگی است که از گذشته نظامی ژاپن تکریم می کند. این محل در میان محافظه کاران ژاپنی و راستگرایان این کشور به عنوان یک غرور ملی محسوب می شود. این معبد در سال ۱۸۶۹ بنا شده است.

پلیس ژاپن امروز – چهارشنبه – در بیانیه ای اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات تکمیلی به یک تبعه کره جنوبی در دست داشتن در این انفجار مظنون شده و وی را دستگیر کرده است.

بر اساس این گزارش، دستگیری فرد مذکور از سوی نیروهای امنیتی پس از صدور حکم بازداشت از جانب مراجع قضایی ژاپن انجام شده است.

بنا به گفته پلیس، مسئولان پیگیری این پرونده پس از رهگیری این تبعه کره جنوبی در تصاویر دوربین های مداربسته معبد یاسوکونی به او مشکوک شده و به پیگیری بیشتر درباره او پرداخته اند. گفته شده این فرد ۲۷ سال سن دارد.

اعلام خبر بازداشت این فرد در حالی بر خروجی رسانه های کره ای قرار گرفته که به نوشته خبرگزاری یونهاپ، فرد بازداشت شده در نخستین اظهارات خویش هر گونه ارتباط با موضوع انفجار در این معبد را تکذیب کرده است.

بازدید این معبد از سوی سیاستمداران ژاپنی همواره اعتراض کره جنوبی و چین را به دنبال داشته است که این مکان را نماد عدم ندامت ژاپن از بابت جنایت هایش در زمان جنگ جهانی دوم می دانند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.