stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 19031
  • 18 آذر 1394 - 11:11
4

بانک: ایده رئیس دولت اصلاحات را ارج می‌نهیم و برای ما ارزشمند است / دولت قبل به جای پاسخگویی، فیلم پخش می‌کرد

بانک:  ایده رئیس دولت اصلاحات را ارج می‌نهیم و برای ما ارزشمند است / دولت قبل به جای پاسخگویی، فیلم پخش می‌کرد

ایده رئیس دولت اصلاحات را ارج می‌نهیم و برای ما ارزشمند است و تلاش اصلاح‌طلبان قابل تقدیر است. دعوت از احزاب و گروه‌های سیاسی برای حضور در لیست مشترک همواره رویداد خوبی برای فعالیت سیاسی در ایران است اما ما از ابتدا در جریان تشکیل این شورا نبودیم ولی علی‌الاصول از این ایده استقبال می‌کنیم.

قلم | qalamna.ir :

در روزهایی که درباره استراتژی انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه گمانه‌زنی‌های زیادی می‌شود و برخی می‌گویند آنها لیست جدا از اصلاح‌طلبان ارائه خواهند داد و برخی دیگر تاکید بر لیست مشترک دارند دبیر اجرایی این حزب دیروز از موضوعاتی سخن گفت که مهم‌تر از فعالیت های انتخاباتی این حزب است. مرتضی بانک اظهار کرد: «حزب اعتدال و توسعه ۱۶سال قبل تشکیل شده است. حزبی که از دکتر روحانی دعوت کرد برای انتخابات ریاست‌جمهوری وارد عرصه شود. در این برهه نیز از آقای سیدحسن خمینی برای مجلس خبرگان رهبری دعوت کرده تا در مجلس خبرگان کاندیدا شود، که خوشبختانه ایشان هم رد نکردند. امیدوارم که ایشان حضور جدی داشته باشند.» این حزب اواخر آبان ماه بود که با یادگار امام دیدار کرد و طی همان دیدار رسما از آیت‌ا… سیدحسن خمینی درخواست کرد که با اعلام کاندیداتوری، در انتخابات آتی مجلس خبرگان شرکت کند تا اینکه دیروز مدیر اجرایی این حزب خبر داد که پاسخ رد به این درخواست داده نشده پس می‌توان به حضور یادگار امام در انتخابات امیدوار بود. غیر از حزب اعتدال و توسعه شخصیت‌هایی از جمله آیت‌ا… هاشمی هم از سیدحسن خمینی برای حضور در انتخابات دعوت کرده‌اند و یادگار امام در دیدار خود با اعضای حزب اعتدال و توسعه که در آخرین روز آبان بود پس از اصرار اعضای این حزب برای کاندیدا شدن در انتخابات خبرگان گفته بود: «قطعا آنچه مسئولیت ما باشد، در صورتی که موضوع آن را بشناسیم، به آن عمل می‌کنیم.» اکنون که روزها از آن پاسخ می‌گذرد بانک اعلام کرد یادگار امام به درخواست کاندیداتوری پاسخ رد نداده است.

دولت قبل به جای پاسخگویی، فیلم پخش می‌کرد

مرتضی بانک گفت: امروز دولت یازدهم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند؛ از یک سو کاهش قیمت نفت تا ۳۸ دلار و برخی از تندروی‌ها در سیاست خارجی و کندروی‌ها در توسعه کشور در دولت قبل و حجم انبوهی از مشکلات به‌جا مانده اقتصادی از دولت سابق که باعث شده دولت مجبور شود برنامه‌های اقتصادی کشور را مجددا بازسازی و نوسازی کند. وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود قانونمداری و استفاده از خردجمعی وظیفه‌ای است که همه دولت‌ها باید به آن پایبند باشند، حرکت حول محور قانون وظیفه همه افراد است ولی ظاهرا در دولت قبل قانون موضوعی بود که جدی گرفته نمی‌شد. دولت قبل هرجا دوست داشت به قانون عمل می‌کرد و هرجا که دوست نداشت به جای پاسخ دادن در مجلس فیلم پخش می‌کرد! بانک در پاسخ به سوال چرایی تمرکز دولت بر مسائل خارجی و غفلت در مسائل داخلی خصوصا در بخش اقتصاد عنوان کرد: مهم‌ترین سیاست داخلی دولت ایجاد همدلی، هماهنگی، هم نظری و تعادل در فعالیت‌های مختلف و جلوگیری از تضاد و تفرقه بین اجتماع مردم بود که این امر با ایجاد امید و پرهیز از ایجاد اختلاف به‌صورت مناسبی به وجود آورد. وی اظهار کرد: امروز دولت موفق شده آرامش لازم را در سیاست خارجی بحران زده کشور ایجاد نماید.

پیش‌بینی از مجلس دهم

استاندار سابق کرمان در دولت سازندگی در پاسخ به سوالی درباره در پیش بودن انتخابات مجلس و چگونگی آرایش‌های سیاسی گفت: مطمئنا آرایش سیاسی انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۲ در انتخابات سال ۹۴ نیز خود را نشان خواهد داد و در این صورت شاهد مجلسی خواهیم بود که با همراهی و همگرایی بیشتر با دولت می‌تواند برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشور را تنظیم و اجرا نماید. دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های انتخاباتی این حزب عنوان کرد: حزب اعتدال و توسعه نماینده دولت نیست، اما حزبی است که در تحقق اهداف این دولت امکانات کامل خود را به‌کار می‌برد. من از طرف دولت صحبت نمی‌کنم ولی آنچه خیلی صریح و شفاف اعلام شده است این است که دولت در انتخابات نمی‌خواهد یک طرف باشد. بنابراین نباید نقش حزبی برای فعالیت‌های دولت قائل باشیم. دولت یازدهم فقط به زمینه‌سازی برای انتخابات سالم و گسترده می‌اندیشد و تمام تلاش دولت این است که این بستر را فراهم کند که مشارکت سالم و سازنده در انتخابات بیش از پیش فراهم شود. وی در ادامه، در پاسخ به سوالی درباره نقش دولت در انتخابات و اینکه فردی از سوی دولت مامور تهیه فهرست انتخاباتی و رایزنی شده است، گفت: با تاکید مجدد می‌گویم که دولت فقط نقش برگزار‌کننده را دارد. دولت نه به ما (حزب اعتدال و توسعه) و نه به هیچ کسی مسئولیتی برای انتخابات نداده است. بانک تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه یقینا مقابل حامیان روحانی در انتخابات نخواهد ایستاد اما این امر بدان معنا نیست که اعتدال و توسعه در انتخابات لیست مشخصی نداشته باشد. تلاش اولیه ما این است کاندیداهای پیشنهادی این حزب را مشخص و به موقع به مردم معرفی کنیم. رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه درباره تهیه لیست مشترک اصلاح‌طلبان و حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس نیز اعلام کرد: به نظر بنده آرایش سیاسی انتخاباتی مجلس این دوره با کمی تفاوت همانند آرایش سیاسی انتخاباتی سال۹۲ است. قطعا تا زمان انتخابات و در فرصت باقیمانده تصمیم‌گیری خواهد شد. وی درباره اینکه چرا حزب اعتدال و توسعه در جلسات شورای سیاستگذاری انتخابات شرکت نمی‌کند؟ گفت: البته این ایده رئیس دولت اصلاحات را ارج می‌نهیم و برای ما ارزشمند است و تلاش اصلاح‌طلبان قابل تقدیر است. دعوت از احزاب و گروه‌های سیاسی برای حضور در لیست مشترک همواره رویداد خوبی برای فعالیت سیاسی در ایران است اما ما از ابتدا در جریان تشکیل این شورا نبودیم ولی علی‌الاصول از این ایده استقبال می‌کنیم. وی در ادامه افزود: در حال حاضر به ائتلافی نرسیده‌ایم ولی همه ما در یک جبهه هستیم و در انتخابات آتی مجددا تاکید می‌کنم که ما مسلما مقابل همدیگر قرار نمی‌گیریم و با حامیان دولت و آرایش سیاسی سال ۹۲ همراهی می‌کنیم. این همراهی ممکن است به معنای دادن یک لیست نباشد ولی به معنای جدایی هم نیز نیست البته تا روز انتخابات قضاوت کردن زود است ولی اجازه فرصت‌طلبی و ایجاد شکاف به مخالفان تندرو در این زمینه نخواهیم داد. / آرمان

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.