stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 189736
  • 22 آبان 1399 - 18:33
2
واکسن های قطعی نشده و خطر بی خیالی!

کرونا هنوز از ما خسته نشده است/ واکسنی که هنوز تایید نشده است!

کرونا هنوز از ما خسته نشده است/ واکسنی که هنوز تایید نشده است!
رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که جهان نباید برغم پیشرفت در ساخت واکسن، درمقابل همه گیری ویروس کرونا کوتاه بیاید. ممکن است که ازکووید۱۹ خسته شده باشیم، اما او از ما خسته نشده است. واکسن نیازی ضروری است، اما ما نمی‌توانیم تنها منتظر یک واکسن باشیم.
قلم | qalamna.ir :

گروه جامعه: دکتر تدروس آدهانوم گفت: ویروس کرونا همچنان همانند ۸ ماه پیش تهدید کننده است و باعث مرگ ۱.۲ میلیون نفر در سراسر جهان شده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته: “ممکن است که ازکووید۱۹ خسته شده باشیم، اما او از ما خسته نشده است.”
 تدروس که در نشست صلح در پاریس سخنرانی می کرد، گفت: “کشورهای اروپایی در حال مبارزه هستند، اما ,وضعیت مقابله با ویروس تغییر چشمگیری نکرده و اقدامات برای جلوگیری از آن قابل توجه نیست.”او تاکید کرد که تکیه بر واکسن هایی که هنوز ایمنی و اثربخشی آن طور کامل تایید نشده، خطر بی خیالی را به دنبال خواهد داشت.
به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی “واکسن نیازی ضروری است، اما ما نمی‌توانیم تنها منتظر یک واکسن باشیم.”

در همین حال یکی از مقامات بهداشت اعلام کرد: حدود ۳ درصد از افراد واکسن‌های در حال تولید کووید-۱۹ را در اوایل سال میلادی دریافت خواهند کرد.
کمیسیون اروپا توافق نامه‌ای برای خرید ۳۰۰ میلیون واکسن با شرکت‌های فایزر (Pfizer) و بیو ان تک (BioNTech) منعقد کرده است. این دو شرکت اعلام کردند: واکسن تولید شده مشترک آنها علیه کرونا ویروس جدید اثربخشی ۹۰ درصدی در فاز سوم داشته است.
داکی زاوادسکا مدیر گروه مشاوران ایمن‌سازی ملی لتونی گفت: هنوز هیچ واکسنی علیه کووید-۱۹ در اروپا یا ایالات متحده تایید نشده است. این دو شرکت نیز با ارزیابی سریع این موفقیت را اعلام کردند اما ارزیابی سریع ابزاری برای ارزیابی داروها در شرایط اضطراری است.
وی توضیح داد که به طور معمول، برای ثبت یک محصول دارویی تولید شده تمام شواهد جمع‌آوری و ارائه می‌شود اما در حال حاضر به دلیل همه‌گیری، نتایج مطالعات فاز سوم به دلیل سرعت زیاد با برخی از موارد هماهنگ نیست. در نتیجه، روند ارزیابی با سرعت بیشتری انجام شده است؛ البته اهمالی در معیارهای ایمنی و کارآیی صورت نگرفته است.
وی در مورد احتمال دریافت واکسن گفت: “این‌طور نیست که کشورهای ثروتمندتر ابتدا این واکسن را دریافت کنند. دوزهای اول متناسب با اندازه جمعیت توزیع می‌شود. در آینده نزدیک (اوایل سال آینده میلادی) حدود سه درصد از جمعیت اولین دوزها را دریافت می‌کنند. “
وی ادامه داد: در بهترین حالت ۸۰۰ هزار نفر تا پایان سال ۲۰۲۱ دوز واکسن را دریافت می‌کنند.
هر کشور گروه‌های جمعیتی را که اولین واکسن برای آن‌ها در دسترس باشد، شناسایی می‌کند. وزارت بهداشت و گروه مشاوره ایمن‌سازی ملی کشور لتونی نیز قصد دارند واکسیناسیون اولیه را نسبت به کارمندان بهداشت انجام دهند. همچنین واکسیناسیون افراد مسن به‌منظور کاهش مرگ‌ومیر و تعداد مبتلایان به عفونت شدید بسیار مهم است.
وی بیان کرد: “در اینجا باید انتخاب شود که آیا اولویت با افرادی است که از بیماران مراقبت می‌کنند و یا افرادی که ممکن است در معرض بیشترین خطر بیماری جدی و مرگ باشند”.
وی امیدوار است که این انتخاب توافقی باشد. علاوه بر این با گسترش آگاهی از ویروس می‌تواند این گروه‌ها تغییر کنند.
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.