stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 189724
  • 22 آبان 1399 - 18:07
0

اخذ تعهد از صاحبان عزا در دورود

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه:  فرماندار دورود از تشدید محدودیت‌ها برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزا در این شهرستان خبر داد.

مجتبی بیرانوند، اظهار کرد: دورد وضعیت خوبی از لحاظ شیوع کرونا ندارد و تیم‌های بازرسی متشکل از دستگاه‌های نظارتی بر صنوف مختلف و ادارات در راستای مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند.
وی تأکید کرد: در این راستا با متخلفان برابر قانون و بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود و با کسی تعارف نداریم.
بیرانوند با تاکید از پرهیز مراسم عزا و عروسی با حضور گسترده مردم، اضافه کرد: در ادامه ورود قاطع و عملی دستگاه قضایی دورود برای ممانعت از برگزاری مراسم ترحیم، دادستان چند دستور فوری به نیروی انتظامی برای جلوگیری از برگزاری این‌گونه مراسم به صورت کتبی ابلاغ کرد.
فرماندار دورود ادامه داد: بر این اساس، نیروی انتظامی باید صاحبان عزا را قبل از تحویل متوفی به یگان‌های انتظامی دعوت و برای اخذ تعهد مبنی بر عدم چاپ تراکت و بنر و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی اقدام کند.
وی اضافه کرد: آرامستان‌ها و بیمارستان‌ها نیز پس از کسب اطلاع از نیروی انتظامی برای تحویل جسد متوفی اقدام کنند.
بیرانوند افزود: در ادامه دستورات دادستان تاکید شده چنانچه خانواده صاحب عزا بر خلاف تعهد داده شده عمل کرد، نیروی انتظامی برای متفرق کردن مردم، پلمپ محل، بازداشت صاحبان عزا و مداح و توقیف خودرو و تجهیزات صوتی وی، اقدام و این افراد را تحت‌الحفظ به دادسرا انتقال دهند.
فرماندار تأکید کرد: دادستان دورود در این نامه خواستار نظارت مستمر نیروی انتظامی بر هرگونه مراسمی شده و در صورت کمبود نیرو می‌توانند با هماهنگی فرمانده سپاه ناحیه از نیروهای بسیج استفاده کنند.
بیرانوند با بیان اینکه برای عدم برگزاری مراسم عروسی نیز اقدامات خاصی انجام می‌دهیم، گفت: با توجه به شرایط، مردم هر چقدر از برگزاری مراسم عروسی و عزا پرهیز کنند به نفع خودشان است و سلامت باید اولویت همگان باشد
هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.