stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 18933
  • 17 آذر 1394 - 13:11
3

حضور پوتین در نمایشگاه «دربند» +عکس

نمایشگاه «دربند، داغستان، روسیه» که به مناسبت دوهزار سالگی شهر تاریخی دربند در میدان سرخ مسکو برگزار شد اوایل هفته جاری میزبان “ولادیمیر پوتین” بود.

قلم | qalamna.ir :
حضور پوتین در نمایشگاه «دربند» +تصاویر

این نمایشگاه که در ۶ قسمت آماده شده است، دوره‌­های مهم تاریخ داغستان را به نمایش می­‌گذارد. تمامی قسمت­‌ها به ترتیب دوره تاریخی قرار گرفته و مهمترین حادثه آن دوره برجسته شده است. در این بخش ها آثار سرامیک و برنز دوره‌­های بسیار قدیم، کلبه‌­های کوهستانی دوران قرون وسطی، ورود پطر کبیر در قرن ۱۸ به این سرزمین و همچنین سبک زندگی، اقوام و دین مردم در نقطه مرکزی جاده ابریشم به نمایش گذاشته شده است. “رمضان عبدالطیپوف” رئیس جمهور داغستان درباره طرح‌­های مهم توسعه داغستان برای پوتین توضیح داد و بیش از همه بر طرح «اصلاحات اقتصادی» تاکید کرد.

حضور پوتین در نمایشگاه «دربند» +تصاویر

به اعتقاد وی شاخص­‌های توسعه اقتصادی در داغستان رشد مثبت را نشان می­‌دهند و فعالیت­‌های اقتصادی به نسبت گذشته بسیار فعال شده است و این موضوع نشان دهنده آن است که دولت فعالیت­های اقتصادی را در اولویت قرار داده است. علاوه بر این به گفته رئیس جمهور داغستان، در این جمهوری مجموعه بزرگی از نسخ خطی گردآوری شده است که در موزه «خانه پطر اول» در دربند نگهداری می‌­شوند.

ولادیمیر پوتین خطاب به فعالان حوزه علم، فرهنگ، دین و فعالان اجتماعی حاضر در موزه گفت: “…شهر دربند روز به روز تغییر می­‌کند و بهتر می‌­شود؛ اولین باری که به این شهر سفر کردم «نارین قلعه» در شرایط تاسف ­برانگیزی بود اما ارگان­های فدرال و محلی با کمک هم برای شکوفایی این شهر و تمام جمهوری تلاش کردند… داغستانی­‌ها مردمان بااستعداد و وطن­‌پرستی هستند. این مردم روح قوی دارند و با کمال خوشحالی می‌­گویم که با وجود سختی­‌ها و مشکلات، اوضاع رو به بهبود است.”

حضور پوتین در نمایشگاه «دربند» +تصاویر

در پایان این دیدار نماینده هیات داغستانی خطاب به رئیس جمهور گفت: “در کتاب «داغستان در تصویر» صفحاتی از حوادث و رویدادهای داغستان وجود دارد که از تاریخ روسیه جدا نیستند. شما امروز در مقابل تروریسم از ما حمایت و با تروریسم جهانی اعلام جنگ می­‌کنید؛ ما از شما سپاسگزاریم.”
تسنیم

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.