stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 188430
  • 20 آبان 1399 - 11:06
0

ستار همدانی: علی دایی تکرارنشدنی است

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: ستار همدانی یکی از نفراتی است که سابقه حضور در تیم ملی را دارد و با مربیانی چون ایویچ و جلال طالبی در تیم ملی کار کرده است. در بخش دوم مصاحبه با او درباره وضعیت تیم ملی و فدراسیون فوتبال و دوستی‌اش با علی دایی صحبت کردیم:

نظرتان درباره شرایط پرسپولیس چیست؟ آیا می‌توانند قهرمان آسیا شوند؟
برای این تیم هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این موضوع محقق شود.

کمی درباره تیم ملی صحبت کنیم؛ به نظر شما اسکوچیچ انتخاب مناسبی برای ما بود؟
با توجه به شرایطی که پیش آمده بود، به هر حال آقای اسکوچیچ انتخاب شد. من منکر توانایی‌های ایشان نیستم اما فکر می‌کنم ما در داخل کشور هم نفراتی داریم که در حد ایشان یا حتی بهتر باشد و بتواند سرمربی تیم ملی شود. این چیزی است که اتفاق افتاده و با توجه به انتخاب ایشان نمی‌توانیم انرژی منفی دهیم و حمایت کنیم تا در تیم ملی موفق باشد.

آیا تیم ملی می‌تواند به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی برسد؟
آرزوی من هم مثل هر ایرانی این است که تیم ملی بر مرحله بعدی برسد و امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا دل همه شاد شود.

این روزها فدراسیون فوتبال هم رییس ندارد؛ خیلی‌ها معتقدند فردی مانند صفایی فراهانی باید انتخاب شود. نظر شما چیست؟
بله آقای صفایی فراهانی یکی از رییسان مقتدر و قوی بودند که خدمات شایانی به فوتبال ما داشتند و من واقعا به اقتدار ایشان ایمان داردم. پس از جام جهانی ۹۸ فرانسه و زمانی که می‌خواستیم با تیم ملی به آن‌جا برویم و بازی دوستانه انجام دهیم یک برخوردی داشتند و من دیدم که چقدر مقتدرانه واقعا به عنوان یک مسئول جلوی آن‌ها ایستاد و نگذاشت چیزی می‌خواستند اتفاق بیفتد و از این نظر بی‌نظیر هستند. متاسفانه ما مثل ایشان، آقای دادکان، آقای مصطفوی نداشتیم و آن‌ها واقعا بین‌المللی بودند. الآن هم می‌توان مدیران خوبی پیدا کرد و به نظرم اگر کمی استراتژی ما مشخص شود و هدف‌گذاری شود و بر اساس اهدافمان سعی کنیم مدیرانی پیدا کنیم که برنامه‌محور باشند و در قالب آن اهداف کارها را پیش ببرند. فکر می‌کنم انقدر که فوتبال ما در آرامش جامعه و مردم نقش دارد، خیلی باید به آن توجه شود و مدیران خوبی را می‌طلبد که باعث شوند فوتبال جان بگیرد و جور خیلی از مشکلات اجتماعی ما را بکشد.

البته صفایی فراهانی هم اشتباهاتی مانند برکناری ایویچ داشت.
شاید آن دوره سیاست این بود که از مربیان ایرانی در آن میدان بزرگ استفاده شود و خب اتفاق بدی هم نیفتاد و با آقای طالبی توانستیم تیم ملی آمریکا را شکست دهیم و با مربی ایرانی فکر میکنم این هم اتفاق خوبی بود. البته آقای ایویچ خیلی خیلی برای فوتبال ما زحمت کشیدند.

کلا تیم ملی سال ۲۰۰۰ خیلی حاشیه داشت و هنوز درباره آن صحبت می‌شود.
خب همیشه حاشیه اطراف فوتبال وجود دارد چون همه به آن توجه می‌کنند. فوتبال یک مقوله‌ای است که داخل یک ساختمان شیشه‌ای قرار دارد و درون آن دیده می‌شود و دوربین‌های زیادی اخبار آن را انعکاس می‌دهند. این یک امر طبیعی است و مطمئن باشید وقتی از کل کشور از بین این همه جمعیت ۲۲ نفر نخبه یک جا جمع می‌شوند و در قالب تیم ملی در میادین مختلف حضور پیدا می‌کنند، قاعدتا حاشیه دارد و اگر نداشته باشد عجیب است. آن دوران هم همین بود و حواشی مختلفی داشتیم ولی بیشتر از حواشی گذشت و احترام داشتیم و واقعا این‌ها را رعایت می‌کردیم. بزرگترهای ما هم واقعا بزرگتر بودند و صداقت داشتند و به هر حال ممکن است یک جاهایی هم بعضی از دوستان به زعم بعضی‌ها صداقت نداشتند ولی من همیشه می‌گویم بزرگانی داشتیم که به ما یاد می‌دادند چگونه رفتار کنیم و باعث می‌شدند ما بلد باشیم چطور به آن‌ها احترام بگذاریم.

ماجرای دزدی از علی دایی هم اخیرا خیلی خبرساز شده است، شما با توجه به هم‌زبانی با علی دایی خیلی با او صمیمی بودید.
آقای دایی واقعا یکی از فوتبالیست‌های نادر و تکرارنشدنی ماست و واقعا اسطوره است و نه فقط من که دنیا برای او احترام قائل است. خودتان هم می‌دانید خارج از کشور فوتبال ایران را با علی دایی می‌شناسند. ما بازیکنان بزرگ دیگری هم داشتیم ولی کاریزمای آقای دایی واقعا ستودنی است و من شخصا احترام خاصی برای او قائلم و او از مفاخر فوتبال ایران است. من هم افتخار می‌کنم که دایی هم‌زبان ماست و بیشتر به هم نزدیک بودیم. امیدوارم مشکلات آقای دایی حل شود. ایشان جزو کسانی است که می‌تواند به فوتبال ما کمک کند و در کل برای ایشان آرزوی سلامتی دارم و بابت اتفاقی که برایش افتاد هم ناراحت شدم. ایشان در میان مردم جایگاه خوبی دارد و من هم ارادت ویژه‌ای به ایشان دارم.

حرف پایانی؟
در پایان امیدوارم استقلال با حضور محمود فکری که بازیکن و کاپیتان بزرگی بود و آقای مظلومی، مرفاوی، برهانی، عمران‌زاده و دیگر دوستان برای استقلال اتفاقات خوبی رقم بزنند و نتایج خوبی بگیرند تا دل مردم را شاد کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.