stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 188252
  • 19 آبان 1399 - 23:06
3

تحریم و کرونا مانع رشد ارزش صادرات ماهی کردستان نشد

تحریم و کرونا مانع رشد ارزش صادرات ماهی کردستان نشد
قلم/ کردستان- مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: در مجموع، ماهیان صادرشده از استان کردستان نسبت به سال گذشته از نظر حجمی سه برابر و از نظر مبلغ، دو برابر افزایش داشته‌اند.
قلم | qalamna.ir :

حمید حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار قلم با بیان اینکه هم اکنون دو کارخانه در حوزه بسته‌بندی در استان کردستان فعال است، مطرح کرد: در سال جاری، یکی از این کارخانه‌ها بالغ بر ۱۸.۵ تُن، صادرات به کشور روسیه داشته است.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در سال جاری، صادرات از مبادی خروجی کردستان از مرزهای باشماق، بانه و مریوان انجام شده است.

وی در این راستا اظهار کرد: در سال جاری، بالغ بر ۴ هزار تن ماهی از استان کردستان صادر شده که این رقم نسبت به سال گذشته، سه برابر است.

این مقام مسئول با تصریح به اینکه سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون دلار و سال جاری بالغ بر ۹ میلیون دلار صادرات ماهی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این ماهیان، از استان‌های دیگر نیز تامین شده و حدود ۲۰ درصد از ماهی صادراتی، مختص به استان کردستان است.

حسین‌پور در این راستا تصریح کرد: میزان تولید ماهی در استان کردستان در ۶ ماهه نخست سال جاری، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در پایان صحبت‌های خود یادآور شد: در مجموع، ماهیان صادرشده از استان کردستان نسبت به سال گذشته از نظر حجمی سه برابر و از نظر مبلغ، دو برابر افزایش داشته‌اند.

 

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.