stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 188061
  • 19 آبان 1399 - 16:54
0
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از افزایش ضریب حفاظتی تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی این استان با شروع فصل بارندگی خبر داد

افزایش ضریب حفاظتی تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی لرستان

افزایش ضریب حفاظتی تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی لرستان
مهرداد فتحی بیرانوند،مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ،در گفت و گو با خبرنگار گروه استان ازلرستان، گفت: با شروع فصل بارندگی و افزایش جمعیت پرندگان آبزی وکنار آبزی در تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان، ضریب حفاظتی افزایش می‌یابد.
قلم | qalamna.ir :

فتحی بیرانوند اظهار داشت: با افزایش تعداد نیرو‌ها در زیستگاه‌های حساس آبی و پاسگاه‌های محیط بانی مستقر در حوزه استحفاظی تالاب ها، افزایش تعداد گشت و کنترل‌های شبانه روزی در اطراف تالاب‌ها و نیز استفاده از ظرفیت همیاران و تشکل‌های زیست محیطی، نسبت به تامین امنیت پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان اقدام خواهد شد.

او با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در اواخر پاییز و اوایل زمستان در زیستگاه‌های آبی استان گفت: این اقدامات حفاظتی ضمن تامین امنیت این پرندگان موجب ماندگاری بیشتر آن‌ها در زیستگاه‌های آبی استان می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: با ایجاد شرایط مساعد برای حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌ها و منابع آبی استان، شاهد توسعه رونق گردشگری زیست محیطی در قالب بحث پرنده نگری در استان باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: لرستان با داشتن تالاب‌های کوهستانی و منابع آبی زیاد یکی از زیستگاه‌های مورد علاقه پرندگان آبزی و کنار آبزی در فصل مهاجرت پرندگان می‌باشد که امید واریم امسال با بارندگی‌های مناسب و به موقع شاهد حضور بیشتر پرندگان در منابع آبی استان باشیم.

هشتگ: , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.