stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 18621
  • 16 آذر 1394 - 11:07
3

اولتیماتوم به‎اخلالگران سخنرانی‌‌هادر دانشگاه‌

اولتیماتوم به‎اخلالگران سخنرانی‌‌هادر دانشگاه‌

با اخلالگران سخنرانی‌ها در دانشگاه‌ها برخورد می‌شود،با ارگان‌های بیرون از دانشگاه در این زمینه جلسات هماهنگی داشتیم و آن‌ها حق دخالت ندارند و دخالت هم نباید داشته باشند، از همین رو اگر اقدامی انجام دهند، خلاف کرده‌اند.

قلم | qalamna.ir :

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ در واکنش نسبت به عملکرد افراد و یا گروه‌هایی که در دانشگاه‌ها سعی در ایجاد تنش و یا به هم ریختن مراسم سخنرانی‌ها را دارند، گفت: ما در هر دانشگاهی هیات نظارت داریم و اگر کسی بخواهد در دانشگاه سخنرانی کند و یا از سوی تشکلی به دانشگاه دعوت شده باشد، حداقل از یک هفته قبل باید فرد مورد نظر به هیات نظارت معرفی شده باشد.

وی افزود: هیات نظارت پس از بررسی می‌تواند؛ تصمیم نهایی را بگیرد و اگر کسی از این هیات مجوز بگیرد، می‌تواند به دانشگاه بیاید و سخنرانی کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب که هر کسی در اینگونه برنامه‌ها خللی ایجاد کند، خلاف کرده و باید برخورد شود، خاطرنشان کرد: با ارگانهای بیرون از دانشگاه جلسات هماهنگی داشتیم و آن‌ها حق دخالت ندارند و دخالت هم نباید داشته باشند، از همین رو اگر اقدامی انجام دهند، خلاف کرده‌اند.

فرهادی اضافه کرد: برای سخنرانی و یا مناظره‌هایی که مسیر قانونی را طی کرده و هیات نظارت آن را تایید کرده باشد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بعضا در دانشگاه‌هایی دیده شده که ۲ سلیقه مختلف در یک سالن سخنرانی کردند و مشکلی هم پیش نیامده است.

گفتنی است؛ در هفته های اخیر اقدام برخی از گروه‌ها در دانشگاه‌ها، موجب بر هم خوردن سخنرانی چند چهره سیاسی شد که در یکی از این دانشگاه ها به زد و خورد بین دانشجویان انجامید. / ایلنا

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.