stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 185478
  • 14 آبان 1399 - 12:29
0
قلم گزارش می‌دهد:

بی قانونی مدعیان قانون/ از حضور غیرقانونی معاون عمرانی استاندار تا اقدامات غیرقانونی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه/ علت سکوت نمایندگان مجلس در مقابل این بی قانونی ها چیست؟

بی قانونی مدعیان قانون/ از حضور غیرقانونی معاون عمرانی استاندار تا اقدامات غیرقانونی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه/ علت سکوت نمایندگان مجلس در مقابل این بی قانونی ها چیست؟
کرمانشاه/قلم: پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بازخریدان، استاندار کرمانشاه اعلام کرد که این آمادگی را داریم که پس از ابلاغ این قانون، با بازنشستگان خداحافظی کنیم، اما ظاهراً ایشان در برخورد با قانون بصورت گزینشی عمل می‌کند، چراکه نه تنها از حضور غیرقانونی معاون عمرانی حمایت می‌کند، بلکه در مقابل اقدامات غیرقانونی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه نیز سکوت کرده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، مورخ ۲۳ آبانماه سال ۱۳۹۷ بود که گزارشی مبنی بر بازخریدی آقای مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در رسانه های استان منتشر گردید، اصل ماجرا این بود که جناب آقای مهندس سالاری در سال ۱۳۸۲ خود را بازخرید کرده و اکنون طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بازخریدان باید از سمت خود خداحافظی کند.

این موضوع در مدت تقریباً دوماه بلاتکلیف بود، تعدادی از رسانه ها بازخریدی وی را تأیید و برخی نیز تکذیب می‌کردند، اما در نهایت پس از کش و قوس های فراوان، مورخ ۲۴ دیماه ۱۳۹۷ استاندار کرمانشاه اعلام کرد که آقای مهرداد سالاری مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بازخریدان شده است و طی روزهای آینده با ایشان خداحافظی و از زحمات وی تقدیر می‌کنیم.

پس از کناره گیری سالاری از سمت خود، استاندار کرمانشاه در مدت تقریباً ۲ ماه سمت معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه را بدون انتصاب معاون و یا حتی سرپرست رها کرد، آنهم زمانی که کرمانشاه درگیر بحث زلزله بود.

اما این پایان ماجرا نیست، چراکه در مورخ ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۷، یعنی حدود ۲ ماه پس از خداحافظی سالاری، سایت توسعه کرمانشاه در خبری اعلام کرد که با موافقت وزارت کشور و تلاش های استاندار و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس، آقای مهرداد سالاری بکار خود یعنی معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه بازگشته است.

اکنون آنچه که برای مردم و اصحاب رسانه باید مشخص گردد، روش بازگشت آقای سالاری است، ایشان طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بازخریدان با کار خود خداحافظی کرد، اما اکنون طبق کدام قانون بکار خود بازگشته است؟ بازگشت ایشان یا قانونی است و یا غیرقانونی، اگر قانونی است که استانداری کرمانشاه باید مستندات این بازگشت قانونی را بصورت کاملاً مستند اعلام نماید، اما اگر غیرقانونی است که باید دستگاه قضایی نسبت به این موضوع رسیدگی، و استاندار کرمانشاه نیز پاسخگوی این بی قانونی باشد.

لازم بذکر است که مورخ چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۹۷، جناب آقای تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، در پاسخ به نامه استعلام بازرس کل امور راه و شهرسازی، بازخریدی آقای سالاری را تأیید کرده است که در تصویر زیر می‌بینید.

سکوت استاندار در مقابل اقدامات غیرقانونی مدیرکل روابط عمومی استانداری

ماجرای دوم از اقدامات غیرقانونی استانداری کرمانشاه که مهندس بازوند در قبال آن سکوت پیشه کرده است، حضور غیرقانونی روابط عمومی استانداری کرمانشاه در فضای تلگرام است.

روابط عمومی استانداری کرمانشاه درحالی در فضای تلگرام فعالیت دارد که رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری مورخ ٢٩ فروردین ماه ١٣٩٧ در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی، استفاده از پیام رسان های خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرده است.

در متن بخشنامه رضا جواهری، آمده است: « به استناد بند ۷ مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، می بایست کلیه نهادها و مؤسسات دولتی و عمومی غیر دولتی هرگونه تبلیغات خود در محیط پیام رسان های اجتماعی را صرفا از طریق پیام رسان های اجتماعی داخلی که به صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می شود انجام دهند، بدیهی است هرگونه استفاده از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری کماکان ممنوع است.»

مورخ ٢٣ مهرماه ١٣٩٩، وبگاه خبری قلم استان کرمانشاه در گزارشی تحت عنوان ” قانون را رعایت نمی کنید لااقل از رهبر انقلاب پیروی کنید! ” ( اینجا بخوانید ) به فعالیت غیرقانونی روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه در فضای تلگرام پرداخت که با واکنش های همراه شد و بنابر اخبار واصله، دادسرای عمومی و انقلاب استان و همچنین سازمان بازرسی استان به این ماجرا ورود کرده و دستوراتی نیز جهت حذف کانال تلگرامی استانداری کرمانشاه صادر کرده اند که متأسفانه باوجود گذشت هفته ها از این دستور، مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه به این دستور تمکین نکرده و کماکان فعالیت روابط‌عمومی را در فضای تلگرام ادامه می‌دهد.

اکنون سؤال ما از استاندار کرمانشاه که بارها بر رعایت قوانین تأکید داشته اند این است که علت سکوت شما در مقابل حضور غیرقانونی معاون عمرانی و همچنین فعالیت غیرقانونی روابط عمومی استانداری در فضای تلگرام چیست؟

از دستگاه های نظارتی نیز می‌پرسیم که متولی برخورد با اقدامات غیرقانونی دستگاه های دولتی کیست؟

در پایان نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز باید پاسخ دهند که چرا بر قوانینی که خود آنان به تصویب رسانده اند نظارتی ندارند؟ مگر وظیفه نماینده های مجلس قانون گذاری و نظارت بر قانون نیست؟ لذا پاسخ دهند که علت این سکوت چیست؟

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.