stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 185377
  • 14 آبان 1399 - 10:33
0
نتیجه تحقیقات محقق اصفهانی نشان داد؛

نانوذرات مکسین مورد استفاده در طیف وسیعی از حوزه های کاربردی

نانوذرات مکسین مورد استفاده در طیف وسیعی از حوزه های کاربردی
قلم/اصفهان_ مقاله محقق دانشگاه صنعتی اصفهان در نشریه «Advanced Materials» با ضریب تاثیر ۲۷ به چاپ رسید.
قلم | qalamna.ir :

مقاله محقق دانشگاه صنعتی اصفهان در نشریه «Advanced Materials» با ضریب تاثیر ۲۷ به چاپ رسید. نانوذرات دوبعدی مکسین که در زمینه های مختلفی ازجمله انرژی، پزشکی و محیط زیست کاربرد دارند، در سال ۲۰۱۱ کشف شدند و طی حدود یک دهه، مطالعات گسترده ای در حوزه های بنیادین شیمی و فیزیک این مواد نوظهور انجام شد.

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فرصت های ارزشمند پژوهش بر روی این مواد نوظهور به ویژه جنبه های مهندسی آن، گفت: از آنجا که ابعاد مهندسی این مواد، از جمله خواص مکانیکی، حرارتی و تریبولوژیکی هنوز به طور کامل مورد بررسی و شناخت قرار نگرفته است، این پژوهش به بررسی این خواص در کامپوزیت های تقویت شده با مکسین پرداخته است.

مسعود ملکی افزود: در این مطالعه که بخشی از پژوهش در حال انجام نویسندگان در این حوزه است، ابعاد مختلف این مواد از  جمله روش های ساخت، خواص و کاربردهای مختلف، پیشرفت های اخیر و نیز چالش های پیش رو در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این که در این پژوهش نشان داده شده است که نانوذرات مکسین دارای شیمی بسیار غنی، خواص بسیار منحصربه فرد مکانیکی، تریبولوژیکی، الکتریکی، نوری، مغناطیسی و بیولوژیکی هستند، تصریح کرد: این مواد نوظهور می توانند در ساخت و توسعه مواد پیشرفته با کاربردهای چندگانه مورد استفاده قرار گیرند.

ملکی، استفاده در باتری های نسل جدید، سوپرخازن ها، عایق های الکترو مغناطیسی، مواد کامپوزیتی با استحکام بالا، کاربردهای محیط زیستی و نیز دیگر حوزه های مستعد همچون استفاده های درمانی در مداوای سرطان را از دیگر زمینه های مورد مطالعه و استفاده از نانوذرات مکسین عنوان کرد.

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: با در نظر گرفتن خواص فلزی سرامیکی و نیز سطح اصلاح پذیر و آب دوست این نوع مواد، نانوکامپوزیت های تقویت شده با مکسین می توانند در طیف وسیعی از حوزه های کاربردی همچون کامپوزیت های زمینه پلیمری، سرامیکی و فلزی مورد استفاده قرارگیرند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، مقاله مشترک مسعود ملکی دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و پرفسور راجندرسینج وارما از دانشگاه پالاکی جمهوری چک در نشریه معتبر بین المللی Advanced Materials از انتشارات وایلی با ضریب تاثیر ۲۷.۳۹۸ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.