stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 184898
  • 12 آبان 1399 - 22:45
1
معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسیر ریلی غرب کشور توسعه می‌یابد

مسیر ریلی غرب کشور توسعه می‌یابد
قلم- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، مسیر ریلی همدان-کردستان و همدان-ملایر و کرمانشاه-مرز خسروی، احداث می‌شود از تحویل ۱۸۶۰ کیلومتر بزرگراه در ۲ سال آتی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم، خیرالله خادمی در مراسم آغاز ریل‌گذاری مکانیزه راه‌آهن همدان-سنندج، با اشاره به اینکه پروژه‌های کم‌نظیری در توسعه ریلی کشور انجام شده است، گفت: در حال حاضر در ۶ محور به‌طور همزمان، ریل‌گذاری انجام می‌شود که اتفاق بزرگی در موضوع توسعه ریلی در کشور است.

وی ضمن اعلام اینکه عمده پروژه‌های در حال انجام، پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و مراحل زیرسازی و آماده‌سازی آن‌ها انجام شده است، افزود: انتظار می‌رود با تامین تجهیزات و استفاده از ریل ملی که سال گذشته با تدبیر وزیر راه و شهرسازی در همکاری با وزارت صمت اتفاق افتاد، تکمیل بخش‌های روسازی نیز به سرعت انجام شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: پروژه‌های در حال انجام در مسیرهای ریلی، پیشرفت مناسبی دارد و طبق زمان‌بندی تحویل می‌شوند.

خادمی، رسیدن ریل به استان همدان را سرآغازی برای توسعه ریلی غرب کشور دانست و ادامه داد: در این مسیر به استان کردستان نیز انشعاب در نظر گرفته شده است که عملیات روسازی آن امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود. همچنین از مسیر ریلی همدان به ملایر به کرمانشاه یک انشعاب خواهیم داشت و سپس به سمت خسروی خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه راه‌آهن همدان، محل تلاقی دو خط ریلی به غرب کشور است و می‌تواند در توسعه غرب کشور موثر باشد، خاطرنشان کرد: با تمام گرفتاری‌های مالی که در کشور وجود دارد، برای مسیر ریلی همدان-سنندج، از ایستگاه همدان تا نقطه انتهایی آن یعنی ایستگاه اسلام‌آباد سنندج، حدود ۶۰۰ میلیاردتومان ابلاغ شده که عدد قابل‌توجهی است. این پروژه جزو پروژه‌هایی است که صورت‌وضعیت پیمانکاران آن به‌روز است و پرداخت‌ها به‌موقع انجام می‌شود. این پروژه در زمان‌بندی مقرر تکمیل می‌شود.

وی توضیح داد: عملیات اجرایی سرتاسر این مسیر ریلی(همدان به غرب) در بخش زیرسازی فعال و روسازی نیز به دنبال آن در حال انجام است.

بهره برداری از ۶۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی تا ۱۴۰۰

خادمی گفت: در بخش آزادراهی کشور حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در حال اجراست که به‌نسبت زمان و طول آزادراه‌های موجود کشور که دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر است، اقدام کم‌نظیری است. برنامه‌ریزی شده است تا طی امسال و سال آینده، حدود ۶۰۰ کیلومتر از شبکه آزادراهی کشور که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار امیدواری کرد، تا سریال بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ ریلی و آزادراهی کشور که از آبان امسال شروع شده، تا ۱۴۰۰ استمرار یابد و در زمان مقرر تحویل هموطنان شود.

خادمی با بیان اینکه در بخش بزرگراهی هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در حال اجراست، توضیح داد: برنامه این است که بتوانیم طی دو سال آتی، هزار و ۸۶۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها را در بخش‌های مختلف کشور، به ویژه آن‌هایی که در شبکه بزرگراهی بسیار موثرند، تحویل دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد، اهداف ترسیم‌شده وزارت راه و شهرسازی که سازمان برنامه و بودجه روی آن تاکید دارد به‌عنوان پروژه‌های جهش تولید، امسال طبق برنامه تحویل شود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.