stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 184883
  • 12 آبان 1399 - 22:24
2
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان كردستان خبر داد:

تولید ۸ هزار و ۲۳۶ تُن انار در استان کردستان

تولید ۸ هزار و ۲۳۶ تُن انار در استان کردستان
قلم/ کردستان- مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان كردستان از تولید 8 هزار و 236 تُن انار در استان کردستان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

زاهد حاجی‌میرزایی در گفتگو با خبرنگار قلم بیان کرد: سطح باغات انار استان ۵۹۰ هکتار و با تولید هشت هزار و ۲۳۶ تُن رتبه هفدهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تصریح به اینکه ۶ هزار و ۳۰۰ تن از انار تولیدی استان (معادل ۷۳ درصد) در شهرستان سروآباد تولید می‌شود، مطرح کرد: شهرستان‌های کامیاران و سنندج نیز در جایگاه‌های بعدی تولید این محصول قرار دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته در ۲۵هکتار از باغات انار سروآباد عملیات سرشاخه کاری انجام شد.

حاجی‌میرزایی در خصوص اجرای طرح های توسعه ای در انارستان های استان کردستان نیز چنین گفت: در حال حاضر مجتمع دهگانان شهرستان سروآباد که ۲۰۰ هکتار جهت توسعه انارستان در نظر گرفته شده که در مراحل پایانی کار قرار دارند.

این مسئول در ادامه صحبت های خود، تعداد بهره برداران در این حوزه را بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ نفر دانست و گفت: از این تعداد بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ نفر باغدار شهرستان سروآباد هستند.

در زمینه انار در استان کردستان، صادراتی صورت نگرفته است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: در شهرستان سنندج نیز در منطقه سیروان پتانسیل احداث ۴۰ تا ۵۰ هکتار انارستان وجود دارد.

حاجی میرزایی در خصوص وضعیت واحدهای فرآوری انار در استان نیز تصریح کرد: استان کردستان فاقد واحد صنعتی فرآوری انار است اما به صورت سنتی حدود ۳۰ درصد انار استان فرآوری می‌شود و ۷۰ درصد آن نیز به صورت تازه‌خوری که عمدتاً داخل استان و بخشی به استان‌های همجوار ارسال می‌شوند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان این گفتگو در زمینه وضعیت صادراتی انارهای استان گفت: در زمینه انار در استان کردستان، صادراتی صورت نگرفته است.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.