stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 184861
  • 12 آبان 1399 - 19:21
2

دو گروه داخلی برای تولید واکسن کرونا مدل حیوانی را پاس کردند

دو گروه داخلی برای تولید واکسن کرونا مدل حیوانی را پاس کردند

وزیر بهداشت گفت: ساخت واکسن کرونا در دنیا ابهامات زیادی دارد که یکی از ابهامات، تغییرات و جهش ژنتیکی کووید ۱۹ است.

قلم | qalamna.ir :

، به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه نشستی که با حضور دکتر رحمانی فضلی – وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا – و استانداران برگزار شد، ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که از نخستین روزهای شیوع ویروس با کادر درمان همراه بودند، اظهار کرد: پس از اتفاق مبارک و میمونی که در محضر رهبر معظم انقلاب افتاد و دستورات قاطع و تقسیم کار از سوی ایشان در ایجاد یک قرارگاه عملیاتی برای اجرای مصوبات ستاد ملی، رئیس جمهوری یکی از بهترین گزینه‌های ممکن یعنی وزیر کشور را به عنوان فرمانده قرارگاه تعیین کرد که این امر برای ما بسیار خوشحال کننده بود.

وزیر بهداشت با اشاره به همکاری‌های قبلی وزارت کشور با وزارت بهداشت گفت: وزیر کشور در کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با مجموعه وزارت بهداشت همکاری و همراهی خوبی داشت و این قرارگاه حتماً کار را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

وی در خصوص نشست مشترک وزیر کشور با استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: در نشست امروز رؤسای دانشگاه‌ها و استانداران مطالبی را بیان کرد و از موفقیت‌ها و ناکامی‌ها در راه مقابله با کرونا گفت و امیدواریم در روزهای آتی با همدلی و وفاق و با توجه به ساختار جدید گام‌های خوبی برداشته شود.

نمکی در پاسخ به سوالی در خصوص شایعاتی مبنی بر تبعیض قائل شدن در درمان بیماران مبتلا به کرونا، ضمن غیرمنصفانه خواندن این جمله که “مسئولان مبتلا به کرونا درمان می‌شوند اما مردم عادی جان خود را از دست می‌دهند”، تصریح کرد: من در نظام سلامت سردارانی را از دست داده ام که خودشان آگاه‌ترین افراد به دانش روز بودند. هفته گذشته سه عزیز در نظام سلامت از دست دادیم. اما متأسفانه برخی از مبتلایان به کرونا بسیار دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند. یکی از گرفتاری‌های ما در آمار مرگ و میر این است که برخی از افراد سهل انگارانه و ساده انگارانه با بیماری برخورد می‌کنند، اما مسئولان و پزشکان به محض ابتلاء به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره طرح جامع خانواده محور گفت: این طرح با کمک سازمان بسیج، هلال احمر و سایر سازمان‌های مردم نهاد دنبال می‌شود تا از ظرفیت خانواده‌ها استفاده کنیم.

نمکی در خصوص ساخت واکسن کرونا در ایران اظهار کرد: ساخت واکسن کرونا در دنیا ابهامات زیادی دارد که یکی از ابهامات، تغییرات و جهش ژنتیکی کووید ۱۹ است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پاستور و رازی ۲ مجموعه واکسن ساز قدیمی هستند که همگام با آنها، چند شرکت دانش بنیان و مجموعه برکت، کمیته ملی واکسن را تشکیل دادند و از بین ۱۲ گروه تولید واکسن سه گروه اقدام خوبی داشتند و دو گروه مدل‌های حیوانی را پاس کردند و به سمت مدل انسانی می‌روند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.