stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 18432
  • 15 آذر 1394 - 11:33
2

بلاتر و پلاتینی روز ۱۶ دسامبر محاکمه می‌شوند

طبق گزارش‌های منتشر شده سپ بلاتر و میشل پلاتینی روز شانزدهم دسامبر مقابل قاضی کمیته‌ اخلاق فیفا به صورت جداگانه محاکمه خواهند شد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از Inside the games، میشل پلاتینی و سپ بلاتر هر ۲ در ماه اکتبر به مدت ۹۰ روز از فعالیت مربوط به ورزش محروم شدند. بلاتر متهم شده است که ۲ میلیون فرانک به پلاتینی پرداخت کرده است. آنها مدعی شده‌اند که این پول مربوط به سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ بوده است، اما این پول در سال ۲۰۱۱ پرداخت شده است. مشخص نیست که چرا ۹ سال این پرداخت به تعویق افتاده است.1432822222121_1581197-33621322-1600-900.jpg

گفته شده بود که ممکن است این ۲ نفر به صورت مادام‌العمر از فعالیت‌های مربوط به ورزش محروم شوند. با این حال آنها هرگونه عمل خلاف قانونی را رد کرده‌اند.

هر دوی این افراد روز شانزدهم دسامبر با هر گونه شواهد قانونی و وکلای خود در دادگاه کمیته‌ اخلاق فیفا حاضر می‌شوند. در صورتی که دوباره این دو نفر محکوم و محروم شدند، می‌توانند به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند.

بلاتر هنوز معتقد است که تنها ۲۰۹ نفر عضو فیفا می‌توانند او را بر کنار کنند.

بلاتر مصاحبه خود را با روزنامه‌ “تاگس آنزگر” گفت: دو هفته‌ دیگر می‌توانم نظر خود را اعلام کنم. کمیته‌ اخلاق باید اثبات کند که من غیراخلاقی عمل کرده‌ام. آنها آنچه که حقیقت ندارد را نمی‌توانند ثابت کنند.

پلاتینی که هنوز امیدوار است جانشین بلاتر شود، درخواست اضطراری را برای رسیدگی به محرومیتش به دادگاه عالی ورزشی فرستاده است.

پلاتینی در صورتی که بتواند به موقع برای انتخابات ریاست فیفا ثبت‌نا‌م کند، می‌تواند در این انتخابات شرکت کند که احتمال این اتفاق کم است.

شیخ سلمان بن خلیفه، رییس کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا، جیانی اینفانتینو، دبیر کل یوفا، شاهزاده علی بن حسین، رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل اردن، ژروم شامپین و توکیو سکسویل، پنج کاندیدای ریاست فیفا هستند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.