stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 184141
  • 11 آبان 1399 - 14:33
2

انتقاد شدید از رونالدو؛ از زلاتان یاد بگیر!

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: اوایل ماه اکتبر، ماهی که دیروز به پایان رسید، کریستیانو رونالدو به تازه‌ترین قربانی فاجعه جهانی کرونا تبدیل شد.   ورزش سه، غیبت رونالدو در ۱۹ روزی که به خاطر کرونا در خانه‌اش قرنطینه بود کاملاً احساس شد چرا که یوونتوس در هفته‌های اخیر به طرز محسوسی متزلزل نشان داد و بعد از دو تساوی متوالی در سری A به ترتیب مقابل تیم‌های نه چندان قدرتمند کروتونه و هلاس ورونا، برای اولین بار در تاریخ خود در یک بازی خانگی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا به بارسلونا باخت. همه این اتفاقات رخ داد تا به نظر برسد که این فصل شاید قرار است که عیار بانوی پیر در رقابت‌های داخلی و اروپایی به سخت‌ترین شکل ممکن محک بخورد.در این مدت اما رونالدو از انظار پنهان نماند و در فضای مجازی نبودنش در زمین فوتبال را جبران کرد و با گذاشتن پست‌های مختلف در صفحات شخصی‌اش از اوضاع و احوالش به طرفداران خود خبر می‌داد. البته برخی از اقدامات او هم در این مدت خیلی به مذاق کشوری که الان در آن سکونت دارد خوش نیامد.روز ۱۴ اکتبر، یک روز پس از مثبت اعلام شدن تستش، رونالدو با یک آمبولانس هوایی به تورین برگشت و این اولین جنجالی بود که شکل گرفت. رونالدو با بازگشتش موجبات نارضایتی وزیر ورزش ایتالیا، وینچنتزو اسپادافورا را فراهم کرد، کسی که معتقد بود قهرمان یورو ۲۰۱۶ مرتکب دو تخلف شده است. اول اینکه او نباید اصلاً حباب محافظتی باشگاه یوونتوس بعد از ابتلای دو عضو این باشگاه به کرونا را ترک می‌کرد و از هتل محل قرنطینه بازیکنان این تیم برای سفر به پرتغال و شرکت در اردوی تیم ملی کشورش در لیگ ملت‌های اروپا خارج می‌شد. دوم اینکه او زمانی که متوجه شد در پرتغال به کرونا مبتلا شده نباید به تورین برمی گشت. رونالدو اما تنها یکی از ۷ بازیکن یوونتوس بود که هتل جی تورین را در مدت قرنطینه بازیکنان تیم ترک کرد. پائولو دیبالا، خوان کوادرادو، دانیلو، رودریگو بنتانکور، جیجی بوفون و مریح دمیرال نفرات دیگر بودند. 

یوونتوس موضوع را به سازمان بهداشت تورین اطلاع داد و اعلام کرد که این موضوع به اطلاع دفتر دادستانی هم رسیده است اما بازیکنان حتی اگر متخلف هم شناخته می‌شدند تنها ریسک پرداخت جریمه‌ای ۴۰۰ پوندی را قبول کرده بودند.خیلی طول نکشید که CR7 به سراغ صفحه‌اش در اینستاگرام رفت و به اسپادافورا که او را به نقض پروتکل‌های بهداشتی متهم کرده بود، پاسخ داد. او نوشت: من در این مدت همیشه در خانه‌ام بوده‌ام و الان هم همانجا دارم حمام آفتاب می‌گیرم تا روزها بگذرند. من پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنم و آنها را برخلاف چیزی که می‌گویند نقض نکرده‌ام. این یک دروغ است. من از پرتغال برگشتم چون خودم و تیمم مطمئن بودیم که می‌توانیم کاملاً مطابق با فرآیند‌های لازم برای جابه‌جایی‌ام عمل کنیم. من با یک آمبولانس هوایی به ایتالیا برگشتم و در طول سفرم هم با هیچ کسی تماس نداشتم حتی در تورین».با این حال این ختم ماجرا نبود و اسپادافورا ۵ روز بعد دوباره تأکید کرد که رونالدو از پروتکل‌ها تخطی کرده است. به طور طبیعی اما همانطور که در خیلی از موارد مشابه اینچنینی دیده می‌شود، برای افراد ‌همیشه بیان نیت واقعی‌شان امکان‌پذیر نیست و آنها به شیوه‌ای دیگر قصد دارند آن را ابراز کنند و در مورد رونالدو هم شاید قضیه همینطور بود و به همین دلیل اینکه اسپادافورا یک فوتبالیست ثروتمند را که با آمبولانس هوایی به خانه‌اش برگشته را هدف قرار می‌دهد، بیشتر شبیه درس عبرت ساختن از او برای مردم خسته و درمانده از کرونا باشد تا هر چیز دیگر.با این حال، شاید انتظار می‌رفت که ستاره یوونتوس بعد از ماجرای اول (خروجش از هتل) بی‌سروصدا به کار خود ادامه دهد و به آرامی روزهای قرنطینه‌اش را در تورین سپری کند تا کرونا را شکست دهد اما آنچه رخ داد دقیقاً برعکس بود و حتی خواهر رونالدو، کاتیا آویرو هم خودش را در این ماجرا دخالت داد و روز ۱۴ اکتبر در اینستاگرام نوشت که تست مثبت برادرش یک کلاهبرداری بوده است .دو هفته بعد، خود رونالدو هم خودش پستی مشابه گذاشت. او پس از انجام آخرین تست کرونایش قبل از بازی یوونتوس و بارسلونا که باز هم مثبت شد و او را از رویارویی با کاتالان‌ها محروم کرد، به انتقاد از شیوه‌های تست‌گیری پرداخت. او نه تنها روش گرفتن تست را زیر سؤال برد بلکه آن را مزخرف دانست.
 
رونالدو اگرچه در نهایت از حرفش برگشت و شاید پی برد که این بار خیلی زیاده‌روی کرده اما این حرکتش با واکنش وزیر کشاورزی ایتالیا مواجه شد که گفت:«کریستیانو رونالدو باید کمی بیشتر فکر کند وقتی می‌خواهد ابزار تست کرونا را مزخرف توصیف کند. اینکه او به عنوان یک ورزشکار موفق با وجود مثبت شدن تستش صحیح و سلامت است معنایش این نیست که ویروسی که در بدنش وجود دارد بی‌ضرر است. اگر ما فرد مبتلا را مجبور به قرنطینه می‌کنیم برای حفاظت از دیگران است، برای حفاظت از سالمندانی که آسیب‌پذیرتر هستند.» از قضا کمی قبل از رونالدو، زلاتان ابراهیموویچ هم به کرونا مبتلا شد اما او که معمولاً با حرف‌هایش زیاد حاشیه می‌سازد، این بار در تمام مدت قرنطینه‌اش آرام بود و بعد از بهبودی‌اش برگشت و بلافاصله تأثیر خود را بر عملکرد روسونری گذاشت و الان با ۶ گلی که زده صدرنشین جدول برترین گلزنان سری A‌ است. هدف این نیست که بگوییم رونالدو باید از ابراهیموویچ یاد بگیرد چون ابراهیموویچ خودش در به راه انداختن چنین جنجال‌هایی استاد است بلکه مقطع فعلی فوتبال مقطع عجیبی از تاریخ این ورزش است که مدیریت آن نیازمند ملاحظه بیشتر از سوی چهره‌های مطرح و پرطرفدار است.به هر حال جدیدترین تست کرونا منفی شده و او به زودی می‌تواند به تمرینات برگردد اما اتفاقاتی که در قرنطینه ۱۹ روزه برایش رخ داد شاید تلنگری بود که از این پس بیشتر مراقب رفتارش به عنوان یک چهره محبوب و یک الگوی مورد قبول خیلی‌ها باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.