stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 183084
  • 09 آبان 1399 - 17:03
3
افزایش مبتلایان، مرگ‌های بیشتری در راه است؟

اعدادترسناک کرونادرایران تنها در یک هفته؛۴۴۳۷۷ مبتلا،۲۵۰۳قربانی

اعدادترسناک کرونادرایران تنها در یک هفته؛۴۴۳۷۷ مبتلا،۲۵۰۳قربانی
شرایط پاندمی در ایران به حدی رسیده است که دیگر برعکس ماه‌های قبلی اعداد به راحتی می‌توانند اوضاع ترسناک آن را در کشور توصیف کنند، در یک روز ۴۱۵ انسان جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند، روز بعدی ۸۲۹۳ نفر به همین ویروس مبتلا می‌شوند و هزاران نفر هم در بیمارستان‌ها مبتلا می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

گروه جامعه: هفته‌ای که گذشت، قطعا تلخترین روزهای پاندمی در ایران بود؛ هفتم آبان به سیاه‌ترین روز کرونایی کشور تبدیل شد و بدتر این که آمار مجموع مبتلایان خبر از  روزهای سیاه‌تری می‌دهد.شرایط پاندمی در ایران به حدی رسیده است که دیگر برعکس ماه‌های قبلی اعداد به راحتی می‌توانند اوضاع ترسناک آن را در کشور توصیف کنند، در یک روز ۴۱۵ انسان جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند، روز بعدی ۸۲۹۳ نفر به همین ویروس مبتلا می‌شوند و هزاران نفر هم در بیمارستان‌ها مبتلا می‌شوند. مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، در توصیف این شرایط  گفته بود که “وضعیت خیلی وحشتناک است و اصلا در بیمارستان‌ها جا نیست.”

اعداد مرگ در هفته‌ای که گذشت؛ پایان ۲۵۰۳ زندگی
هفته گذشته ایران با سیاه‌ترین روز کرونایی خود روبرو شد و با مرگ ۴۱۵ نفر متاسفانه رکورد قربانیان کروناویروس در کشور شکسته شد. پیش تر این رکورد در روز ۳۰ مهر با مرگ ۳۴۰ نفر شکسته شده بود، در حالی در هفت روز گذشته به طور میانگین روزی ۳۵۱ نفر قربانی کروناویروس شدند.سخنگوی وزارت بهداشت درباره این روز سیاه کرونا گفته بود: «هموطنان عزیز همانطور که می‌دانید شمار جانباختگان روزانه بیماری کووید۱۹ در کشور از مرز ۴۰۰ تن عبور کرد، ما در یک جنگ تمام عیار با کرونا هستیم و شرط اصلی چیره شدن بر بیماری و حل این چالش ملی و جهانی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و مسئولین است.»

به طور کلی در هفته ابتدایی آبان در مجموع ۲۵۰۳ نفر مبتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند، عددی که نشان می‌دهد ایران نه تنها با سیاه‌ترین روز کرونایی خود روبرو شده است بلکه تلخ‌ترین هفته کرونایی خود را هم گذرانده است و تعداد قربانیان نسبت به چند هفته پیش تقریبا دوبرابر شده است.

افزایش مبتلایان، مرگ‌های بیشتری در راه است؟
متاسفانه در هفته گذشته تعداد مبتلایان هم نسبت به هفته‌های قبلی به شدت افزایش پیدا کرد، افزایش این اعداد اگرچه شاید در ابتدا به ظاهر ترسناک نباشند اما خبر از روزهای سیاه‌تری در آینده می‌دهند. به گفته متخصصان تقریبا دو هفته بعد از افزایش آمار مبتلایان، آمار قربانیان بیماری افزایش پیدا می‌کند.هفت روز گذشته رکورد تعداد مبتلایان در ایران شکسته شد و دیروز ۸۲۹۳ نفر به کروناویروس مبتلا شدند. البته این وضعیت تنها مربوط به یک روز نبود. در حالی که هفته آخر مهرماه برای اولین بار آمار تعداد مبتلایان از ۵هزار نفر گذشت، در هفته گذشته آمار تعداد مبتلایان هر روز بیش از ۵۸۰۰ نفر بود به طور میانگین هر روز ۶۵۹۷ نفر به کروناویروس مبتلا شدند.

به طور کلی در مجموع در هفته ابتدایی آبان ۴۴۳۷۷ نفر در کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند، بیش از ۱۱ هزار نفر بیشتر از هفته گذشته. نمودار زیر نشان می‌دهد که آمار مبتلایان در هفته ابتدایی آبان به شکل ترسناکی بیشتر از هفته قبل است.سیر صعودی این نمودار، متاسفانه به معنای افزایش آمار مرگ‌ومیر در هفته‌های آینده است.

محرز در این رابطه گفته بود: « خدا می‌داند این روند تا کی ادامه کند، اگر تجمع‌ها ادامه پیدا کند، مردم رعایت نکنند و تعطیلی‌ها صورت نگیرد این روند ادامه پیدا می‌کند. اما قطعا شاهد افزایش آمار قربانیان خواهیم بود، چراکه درحال بستری مریض‌های بدحال هستیم، بستری آن‌ها یعنی افزایش تعداد مرگ‌ومیر کرونا در کشور.»

وضعیت استان‌ها؛ همه درگیر کروناویروس
همچنین وضعیت استان‌های کشور هم مانند قبل است و همه استان‌های کشور با پاندمی درگیر هستند. وضعیت در ۲۷ استان کشور قرمز است و در ۴ استان دیگر هم شرایط نارنجی و زرد است.

وضعیت نام استان ردیف
قرمز تهران ۱
قرمز اصفهان ۲
قرمز قم ۳
قرمز آذربایجان شرقی ۴
قرمز خراسان جنوبی ۵
قرمز قزوین ۶
قرمز لرستان ۷
قرمز اردبیل ۸
قرمز خوزستان ۹
قرمز کرمانشاه ۱۰
قرمز کهگیلویه و بویراحمد ۱۱
قرمز بوشهر ۱۲
قرمز زنجان ۱۳
قرمز ایلام ۱۴
قرمز خراسان رضوی ۱۵
قرمز چهارمحال و بختیاری ۱۶
قرمز البرز ۱۷
قرمز آذربایجان غربی ۱۸
قرمز مرکزی ۱۹
قرمز کرمان ۲۰
قرمز خراسان شمالی ۲۱
قرمز همدان ۲۲
قرمز یزد ۲۳
قرمز سمنان ۲۴
قرمز مازندران ۲۵
قرمز گیلان ۲۶
نارنجی و زرد گلستان ۲۷
قرمز کردستان ۲۸
نارنجی و زرد هرمزگان ۲۹
نارنجی و زرد فارس ۳۰
نارنجی و زرد سیستان و بلوچستان ۳۱
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.