stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 182842
  • 09 آبان 1399 - 8:40
1
مدیر دفتر همکاری­‌های علمی بین‌­المللی دانشگاه اصفهان خبرداد؛

اخذ کد شناسه از کمیسیون اروپا توسط دانشگاه اصفهان

اخذ کد شناسه از کمیسیون اروپا توسط دانشگاه اصفهان
قلم/اصفهان_ مدیر دفتر همکاری­‌های علمی بین‌­المللی دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه در جهت توسعه روابط بین‌الملل موفق به اخذ کد شناسه (PIC Number) از کمیسیون اروپا و به رسمیت شناخته شدن آن شد.
قلم | qalamna.ir :

سید کمیل طیبی با تاکید بر اینکه تا کنون تعداد معدودی از دانشگاه‌های کشورمان موفق به اخذ کد شناسه از کمیسیون اروپا شدند، افزود: اعتبارسنجی و تایید کد شناسه دانشگاه اصفهان در کمیسیون اروپا در شرایط فعلی نشان داد که روابط علمی هیچگاه تعطیل بردار نیست و روابط سیاسی نمی‌تواند بر روابط علمی و فناوری تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان از طریق اعتبارسنجی و کد رسمی اخذ شده در کمیسیون اروپا شناسنامه‌دار شده است، تصریح کرد: با این تاییدیه، زمینه برای توسعه همکاری‌های علمی، اجرای برنامه‌های مشترک و جذب طرح‌های پژوهشی در چهارچوب ضوابط و حمایت اتحادیه اروپا بصورت مؤثرتری فراهم می‌شود.

طیبی اضافه کرد: این کد شناسه در واقع مجوزی است تا از طریق آن برای عقد قرارداد با دانشگاه‌های مختلف بویژه اروپایی و جذب اعتبارات مالی در قالب برنامه‌های علمی و پژوهشی اتحادیه اروپا اقدام شود.

وی از جمله برنامه‌های علمی و پژوهشی اتحادیه اروپا را اراسموس پلاس، افق ۲۰۲۰ و ژان مونه اعلام و خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی اتحادیه اروپا مانند اراسموس پلاس، مراحل مختلفی دارد که اخذ کد شناسه یکی از آنهاست.

مشاور رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه ماهیت برنامه اراسموس پلاس آموزشی و بیشتر در چارچوب مبادله (Mobility) است، گفت: برنامه ژان مونه نیز ماهیت پژوهشی و آموزشی و افق ۲۰۲۰ شامل علوم فاخر و طرح‌های پژوهشی کاربردی در زمینه‌های مختلف مانند محیط زیست، آب، بهداشت، خشکسالی و بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

طیبی با بیان اینکه برنامه‌های علمی و پژوهشی اتحادیه اروپا مانند اراسموس از سال ۲۰۱۶ آغاز شد، افزود: رقابت زیادی بین دانشگاه‌های مختلف دنیا برای مشارکت در اجرای این برنامه‌ها و جذب بودجه‌های پژوهشی و آموزشی آن وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان تا کنون در جهت بین‌المللی سازی و توسعه روابط علمی و فناوری خود در این برنامه‌ها مشارکت داشته است، خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها منجر به چندین دستاورد بزرگ از جمله اخذ کد شناسه در کمیسیون اروپا، ثبت میدان امام اصفهان بعنوان ثروت میراث فرهنگی دنیا در قالب یک طرح تحقیقاتی، عقد حدود ۲۰ قرارداد در قالب طرح اراسموس پلاس و حدود پنج قرارداد در قالب طرح افق ۲۰۲۰ شد.

مدیر دفتر همکاری­‌های علمی بین‌­المللی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: استادان دانشگاه اصفهان تا کنون در قالب قراردادهای اراسموس همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های مختلف از جمله آلمان، کرواسی، فنلاند، فرانسه و ترکیه داشتند.

طیبی تاکید کرد: اخذ کد شناسه و رسمی دانشگاه اصفهان در کمیسیون اروپا فرصت بسیار خوبی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان این مرکز است زیرا این کد عامل معرفی این دانشگاه به سایر دانشگاه‌های اروپایی و غیر اروپایی برای مشارکت دادن دانشگاه اصفهان در طرح‌­ها و پروژه­ های پژوهشی مشترک اتحادیه اروپا در قالب اراسموس پلاس، ژان مونه و افق ۲۰۲۰ است.

کد PIC یک شماره ۹ رقمی منحصر به فرد برای سازمان‌های (اشخاص حقوقی) متقاضی شرکت‌کننده در برنامه‌هایی نظیر اراسموس پلاس و پروژه‌های پژوهشی اتحادیه اروپاست؛ در حقیقت، این کد یک ابزار جستجو برای سازمان‌ها و موسسات آکادمیک و علمی انتفاعی و غیر انتفاعی است که قصد مشارکت در این برنامه‌ها را دارند و کمیسیون اروپا بر اساس این کد مؤسسه حقوقی را شناسایی می‌کند.

اگر موسسه یا عضوی از آن مؤسسه متقاضی جذب یک گرنت در اجرای یک پروژه پیشنهادی باشد، باید از طریق سامانه کمیسیون اروپا اقدام به ثبت‌نام و کد PIC را دریافت کند و سپس به تایید و تنفیذ کمیسیون برساند.

هر پژوهشگر یا داوطلب جذب پروژه‌های اتحادیه اروپا موظف به ارائه PIC موسسه متبوع است و باید در مکاتبه خود با بخش‌های مختلف کمیسیون اروپا به آن استناد کند؛ ثبت مؤسسه از طریق کد تایید شده شامل همه شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اتحادیه اروپا است.

کمیسیون اروپا با تخصیص کد شناسه (PIC: ۸۹۲۸۹۱۹۸۵) دانشگاه اصفهان را به‌عنوان یک نهاد حقوقی، دولتی و غیرانتفاعی شناسایی کرده است.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است؛ این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه‌های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی انتخاب شده است.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.