stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 182489
  • 08 آبان 1399 - 10:13
1

گشت‌زنی آسیایی پامپئو با دستور کار ضد چینی؛ توقف در اندونزی برای یافتن “راه جدید” همکاری

گشت‌زنی آسیایی پامپئو با دستور کار ضد چینی؛ توقف در اندونزی برای یافتن “راه جدید” همکاری

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) با بیان اینکه واشنگتن راه‌های جدیدی برای همکاری با اندونزی در دریای چین جنوبی پیدا خواهد کرد، تاکید کرد کشورش به تلاش های جاکارتا برای حراست از آب‌هایش حین و رد ادعاهای “غیر قانونی” چین در این منطقه احترام می گذارد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به اندونزی بخشی از سفرهای او به پنج کشور آسیایی در تلاش برای تقویت روابط استراتژیک و اقتصادی به شمار می رود، آن هم در بحبوحه تنش های روزافزون میان آمریکا و چین.

پامپئو در کنفرانس خبری مشترک با خانم رتنو مارسودی، همتای اندونزیایی خود، “اقدام قاطع” جاکارتا در حراست از حاکمیتش در آبهای نزدیک به جزایر ناتونا را ستود. چین این جزایر را بخشی از سرزمین هایش قلمداد می کند. وزیر خارجه آمریکا این خواسته چین را “غیر قانونی” دانست.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: مشتاق همکاری دوجانبه هستیم تا راه های جدیدی با هدف تضمین امنیت دریایی که از خاص ترین مسیرهای پرتردد تجاری جهان حفاظت کند، به دست آید.

در همین حال وزیر خارجه اندونزی گفت، او خواستار یک دریای چین جنوبی “باثبات و صلح آمیز” است که قوانین بین المللی در آن رعایت شود.

مایک پامپئو امروز با جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی دیدار خواهد داشت و برای گروهی از جوانان مسلمان سخنرانی دارد. پامپئو پیش از  اندونزی، به هند، سریلانکا و مولداوی سفر کرد. او عصر امروز راهی ویتنام می شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.