stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 182351
  • 07 آبان 1399 - 18:03
1

اعطای تسهیلات با نرخ ۹ درصد به محصولات جدید فناورانه دارای کارفرما

اعطای تسهیلات با نرخ ۹ درصد به محصولات جدید فناورانه دارای کارفرما

طبق برنامه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، به محصولات جدید فناورانه‌ای که موفق به جذب بهره‌بردار شده باشند، تسهیلات با نرخ ۹ درصد اعطا می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه ملی حمایت سراسری از محصولات جدید فناورانه که موفق به جذب بهره‌بردار شده‌اند را در دستور کار قرار داده‌اند که بر اساس مفاد این برنامه، در صورتی که یک شرکت دانش‌بنیان قراردادی با یک کارفرما منعقد کرده باشد تا محصول فناورانه با قابلیت دانش‌بنیان شدن را به تولید برسانند، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری محصول جدید را از نظر فنی ارزیابی می‌کند و در صورت دارا بودن شرایط، این قرارداد برای دریافت تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شود.

در این برنامه اولویت با تسهیلات سفارش ساخت است که با نرخ سود ۹ درصد اعطا می‌شود.

فرایند اعطای تسهیلات در این حوزه، دو مرحله‌ای است؛ در مرحله اول ارزیابی دانش‌بنیانی محصول جدید توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام می‌شود و در مرحله دوم، ارزیابی تسهیلات و تامین مالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌گیرد. پیش‌نیاز برخورداری شرکت‌ها از این تسهیلات احراز “شرکت دانش‌بنیانی” آنها است. همچنین محصول جدید باید به لحاظ فناوری، با یکی از محصولات تاییدشده قبلی شرکت، مشابهت داشته و یا ارتقاءیافته آن باشد. 

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، بر اساس توافقات صورت گرفته، تسهیلات سفارش ساخت تا سقف ۸۰ درصد مبلغ قرارداد به شرکت دانش‌بنیان تخصیص می‌یابد. باقیمانده مبلغ قرارداد که ۲۰ درصد است نیز باید توسط بهره‌بردار و کارفرما تامین شود. این تسهیلات به شرکت دانش‌بنیان به عنوان مجری قرارداد پرداخت می‌شود، اما تعهدات بازپرداخت بر عهده بهره‌بردار و کارفرما است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.