stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 182234
  • 07 آبان 1399 - 14:19
0

ضرورت امکان‌سنجی احداث پروژه‌های بزرگ در چهارمحال و بختیاری برای استفاده از ظرفیت شستا

ضرورت امکان‌سنجی احداث پروژه‌های بزرگ در چهارمحال و بختیاری برای استفاده از ظرفیت شستا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: برای استفاده از ظرفیت هلدینگ شستا، سازمان تامین اجتماعی و سایر هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری باید امکان‌سنجی به منظور احداث پروژه‌های بزرگ را انجام دهند، متاسفانه در گذشته از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری پیگیری لازم برای حضور شستا صورت نگرفت.

قلم | qalamna.ir :

اسماعیل لله‌گانی  هفتم آبان‌ماه در نشست بررسی مشکلات حوزه کار، تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تحقق شعار سال یک تیم عملیاتی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر شده است، اظهار کرد: باتوجه به محدودیت‌های منابع مالی شش استان در اولویت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری قرار گرفت.

 مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه هلدینگ شستا از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: ۵۰ درصد سهام بورس متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ است که می‌توان از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده کرد.

وی با اشاره به اهداف سفر به چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت هلدینگ شستا، سازمان تامین اجتماعی و سایر هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری باید امکان‌سنجی به منظور احداث پروژه‌های بزرگ را انجام دهند، متاسفانه در گذشته از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری پیگیری لازم برای حضور شستا صورت نگرفت.

لله‌گانی افزود: شرکت شستا یک پروژه سرمایه‌گذاری را در چهارمحال و بختیاری آغاز کرد، اما در مسیر با مشکلات بسیاری مواجه شد، اگر پروژه‌ای توجیه اقتصادی نداشته باشد نمی‌توان سرمایه‌گذار را مجبور به سرمایه‌گذاری کرد.

 مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری شناسایی و شرایط سرمایه‌گذاری مهیا و از سرمایه‌گذاران دعوت شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار باید برای شروع کار حداقل ۲۰ درصد آورده اولیه داشته باشد، گفت: باید قبل از آغاز طرح سرمایه‌گذاری اهلیت سرمایه‌گذار تایید شود، اگر سرمایه‌گذار اهلیت نداشته باشد، نمی‌توان تسهیلات ارائه کرد.

لله‌گانی در خصوص پروژه‌های مشارکتی بانک رفاه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبار چهار بانده خوزستان به شهرکرد توسط بانک رفاه تامین شده، همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان از سرمایه در گردش واحد ورق خودرو نیز توسط این بانک پرداخت شده است.

 مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک رفاه در چهارمحال و بختیاری به بخش صنعت اختصاص یافته است، عنوان کرد: برخی واحدها شرایط دریافت تسهیلات را ندارند، مشکلات طرح‌ها و نیازهای تسهیلاتی آن‌ها باید به صورت موردی مطرح شود تا بتوان برای حل مشکلات مالی برنامه‌ریزی کرد.

در ادامه این جلسه الله‌کرم نصیری معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شش استان کمتر توسعه‌یافته و دارای رتبه بالای بیکاری برنامه‌هایی را برای توسعه و ایجاد رونق در تولید و اشتغال دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل هیاتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات تابعه به‌منظور بررسی مشکلات کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و بررسی مشکلات تولید از این استان‌ها سرکشی به عمل می‌آورند.

نصیری با بیان اینکه روز گذشته چهار گروه متشکل از معاونان و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی با همراهی مسئولان استانی از وضعیت اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری سرکشی به عمل آوردند، عنوان کرد: مشکلات جمع‌بندی شده در این بازدیدها در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مطرح می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در استان با مشکلاتی از جمله بیمه، تسهیلات و مشکلات کارگری دست و پنجه نرم می‌کنند، این مشکلات توسط گروه اعزامی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون اقتصادی منتقل می‌شود که بسیاری از موارد و مشکلات از نوع آئین‌نامه‌ای است.

در ادامه شهرام زارع رئیس خانه صنعت چهارمحال و بختیاری با گلایه از عملکرد بانک رفاه و بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات، اظهار کرد: از ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری ارسالی به بانک رفاه تنها یک طرح مصوب شده است.

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون در استان اختیارات برای بررسی طرح‌های اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری ندارند و تمامی طرح‌ها بازگشت داده شده است.

زارع تاکید کرد: دو هلدینگ بزرگ شستا و صندوق بازنشستگی کشوری از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اما باتوجه به بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری هیچ سرمایه‌گذاری توسط این دو هلدینگ در استان انجام نشده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.