stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 182218
  • 07 آبان 1399 - 14:03
1

آخرین اخبار وزیر راه از تحویل مسکن‌های ثبت‌نامی و مالیات از خانه‌های خالی

آخرین اخبار وزیر راه از تحویل مسکن‌های ثبت‌نامی و مالیات از خانه‌های خالی

وزیر راه و شهر سازی گفت: ساماندهی بازار مسکن با ارائه مسکن‌های ارزان خوب پیش می‌رود.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت این هفته در ارتباط با آخرین اقدامات دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن از طریق ارائه مسکن ارزان  اظهار کرد: خوشبختانه روندی که مردم عزیز افتتاح حساب می کنند و پول به حسابشان واریز می کنند روند سریع تری شده است. 

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی یکپارچه‌ای که صورت گرفت ما در دو گروه اصلی مردم را تعیین تکلیف کرده‌ایم؛ یک گروه کسانی که زمین در اختیارشان قرار گرفت که در مجموع ۱۳۵ هزار نفر هستند. این ها زمین‌هایشان را تحویل گرفته و در حال ساخت، یا اینکه در حال تحویل گرفتن زمین هایشان هستند. ۲۶۵ هزار نفر هم به پروژه ها معرفی شدند و یا در حال معرفی شدن هستند که بعد از تشکیل پرونده‌ها به پروژه متصل شوند. 

وی گفت: بخشی از این افراد خانه‌هایشان ساخته شده و در مراسمی با حضور آقای رئیس جمهور تحویلشان داده شده است . حدود یازده هزار و ششصدتایی که افتتاح شد تعدادی اش از همین نوع است. 

اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم پرداخت های خود را سریع تر انجام بدهند تا سازنده بتواند با وامی که به آنها تخصیص داده ایم زودتر تکمیل کند. تا در زمان بندی که انجام دادیم این ۴۰۰ هزار نفر نیز خانه هایشان را تحویل بگیرند.

وی در خصوص مالیات بر خانه های خالی نیز گفت: سامانه جامع املاک و اسکان به بهربرداری رسید؛ در دو مرحله تا کنون لیست خانه‌های خالی را از طریق سیستم برای سازمان امور مالیاتی ارسال کرده‌ایم. خدمت رئیس محترم این سازمان نیز عرض کردم که اگر مشکل یا ابهامی دارند به ما بگویند. از نظر ما این لیست پالایش شده است که می توانند روی آن اقدامات اجرایی انجام دهند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.