stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 18212
  • 14 آذر 1394 - 12:12
2

بهانه‌ای برای آشتی مردم با کتاب

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استان گلستان گفت که نمایشگاه‌های کتاب استانی بهانه‌ای برای آشتی دوباره مردم با کتاب است.

قلم | qalamna.ir :
روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، شهرام نیا در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب گلستان که در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی گلستان برگزار شد گفت: درحال حاضر اقبال مردم به کتاب خوانی درکشور کم است و سرانه مطالعه درکشور نسبت به کشورهای توسعه یافته پایین است.
 
وی درخصوص برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی گفت: نمایشگاه های کتاب استانی فرصت مناسبی برای آشتی دادن مرد با کتاب و آشنایی با تازه های نشردرکشور است.
 
شهرام نیا درادامه گفت: نمایشگاه کتاب گلستان یکی از نمایشگاه های موفق درکشور است به نحوی که یک هزار ناشر از سراسر کشور برای حضور دراین نمایشگاه ثبت نام نمودند. متاسفانه به علت کمبود فضای کافی تنها امکان حضور ۴۹۸ ناشر بود که این تعداد ناشر را توانستیم در ۲۶۰ غرفه جانمایی کنیم. ناشران حاضر درنمایشگاه بیش از ۵۱ هزار عنوان کتاب را دراین فضا عرضه نموده اند. کلیه کتاب های عرضه شده درنمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود.
 
شهرام نیا درخصوص تشویق کودکان به کتاب خوانی گفت: باید حضور کودکان و نوجوانان درنمایشگاه را جدی بگیریم و بیش از گذشته به آن توجه کنیم چراکه تاثیرگذاری دردوران کودکی بسیار جدی و تاثیرگذارتراست.
 
مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درخصوص برنامه های جنبی نمایشگاه گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع نقدکتاب، روش های صحیح مطالعه، بررسی آسیب شبکه های اجتماعی، روان شناسی خانه و خانواده، عفاف و حجاب، امربه معروف و نهی ازمنکر ازجمله برنامه های جنبی در نظرگرفته شده برای این نمایشگاه است.
 
شهرام نیا درپایان سخنان خود گفت: استان گلستان مردم فرهنگ دوستی دارد و مردم این استان همواره از برگزاری نمایشگاه های کتاب استقبال می کنند. امیدواریم نمایشگاه امسال نیز با استقبال خوب و گسترده مردم مواجه شود و مردم استان از این فضای فرهنگی به وجود آمده نهایت استفاده و بهره را ببرند.
 
نهمین نمایشگاه کتاب استان گلستان با حضور حضرت آیت الله شاهرودی نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عیسی امامی نماینده مردم گرگان درمجلس شورای اسلامی، صادقلوشهردارگرگان و جمعی از مدیران اجرایی استان افتتاح شد. این نمایشگاه از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ آذر ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ درمحل دایمی نمایشگاه های بین المللی گلستان پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی است.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.