stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 181236
  • 05 آبان 1399 - 22:33
0

رکوردشکنی تسلا در کسب سود خودروسازی

قلم | qalamna.ir :
گروه علم و فناوری: تسلا اعلام کرده که با وجود کسادی بازار به خاطر ویروس کرونا، برای پنجمین دوره مالی متوالی سود کرده و رکورد تازه‌ای از فروش ثبت کرده است.درآمد تسلا در سه ماه تابستان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام شده و فروش ۵۴ درصد افزایش یافته است. این شرکت در این مدت ۱۴۵ هزار و ۳۶ دستگاه ماشین فروخته و می‌گوید همچنان امیدوار است که بتواند تا پایان سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه ماشین بفروشد.با وجود این آمار امیدوارکننده، تحلیلگران همچنان نسبت به آینده این شرکت تردید دارند.
تسلا اکنون با ارزش‌ترین خودروساز جهان در بازار بورس است. این در حالی است که تولیدش نسبت به شرکت‌های دیگر نظیر تویوتا و فولکس‌واگن بسیار ناچیز است.
بخشی از محبوبیت تسلا به خاطر این است که این شرکت زودتر از همه تولید ماشین‌های الکتریکی را آغاز کرد و اکنون هم در ساخت باتری و هم در تولید نرم‌افزار از دیگران جلوتر است.
تسلا برای حفظ این فاصله برنامه‌های متعددی را آغاز کرده است. از جمله کارخانه بزرگی در چین تاسیس کرده و مشغول ساخت کارخانه دیگری در آلمان است. همچنین قرار است در چند سال آینده مجموعه‌ای از مدل‌های جدید به بازار عرضه کند.با این حال فاصله تسلا با رقیبانش رو به کاهش است. خودروسازان دیگر میلیاردها دلار در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با تمام توان در تلاشند تا خود را به تسلا برسانند.

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.