stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 181183
  • 05 آبان 1399 - 17:38
2
رئیس سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه مطرح کرد:

صرفه جویی ۴٠ میلیارد ریالی شهرداری کرمانشاه با تأسیس گلخانه پارک شرقی

صرفه جویی ۴٠ میلیارد ریالی شهرداری کرمانشاه با تأسیس گلخانه پارک شرقی
کرمانشاه/قلم: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: راه اندازی گلخانه پارک شرقی موجب صرفه جویی بیش از ۴۰ میلیارد ریال در سال برای شهرداری کرمانشاه شده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، فرامرز رحمتی زاده اظهار داشت: هرساله گُل و گیاه شهری برای کاشت در فضاهای سبز شهر کرمانشاه از شهرهای دیگر خریداری می‌شد که هزینه هنگفتی بر شهرداری تحمیل می‌کرد.

وی با بیان اینکه گلخانه پارک شرقی پتانسیل تولید گُل های مورد نیاز شهر کرمانشاه را دارد، افزود: با تجهیز و بهره برداری از این گلخانه، در هر فصل گُل کاری نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال و در سال ۴٠ میلیارد ریال صرفه جویی مالی برای شهرداری در بر خواهد داشت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: گلخانه پارک شرقی با مساحت چهار هزار مترمربع بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه محسوب می‌شود که با راه اندازی آن می‌توان بخش اعظمی از گل و گیاه شهری را تأمین کرد.

رحمتی زاده ادامه داد: این گلخانه ۲ ماه پیش به زیر کشت انواع گل و گیاه بومی و سازگار با آب و هوای منطقه کرمانشاه رفت و هفته آینده محصولات این گلخانه در سطح فضای سبز شهری به کار می‌رود.

وی با بیان اینکه گل و گیاه‌های کشت شده در این گلخانه بر اساس نیازهای فضای سبز شهری کرمانشاه است، تاکید کرد: هیچ‌گونه خرید گل و گیاه شهری از شهرهای دیگر نخواهیم داشت و در برنامه داریم در مرحله بعد نیازهای شهرستان‌های استان را تأمین کنیم.

رحمتی زاده از راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی در کرمانشاه خبر داد و گفت: این کلینیک به بررسی آفت‌های گیاهی در سطح شهر به صورت تخصصی می‌پردازد و نمونه‌های گیاهی در آزمایشگاه‌های این کلینیک برای تشخیص نوع آفت و مبارزه با آن آزمایش می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه درختان سرمایه‌های ملی شهری محسوب می‌شوند، بیان کرد: امسال برای اولین بار برای حفاظت و نگهداری از درختان سطح شهر کرمانشاه امداد درخت راه اندازی شد.

وی افزود: اکیپ اجرایی امداد درخت شامل گیاه پزشک، کارشناس و همکاران سازمان فضایی سبز است.

رحمتی زاده به طرح ضدعفونی و گندزدایی پارک‌های سطح شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در جهت برنامه‌های شهرداری کرمانشاه برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان در ۸۶۰ هکتار از فضای سبز شهری به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

این مسؤل تاکید کرد: تمام وسایل موجود از قبیل وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی در سطح ۲۳۶ پارک کرمانشاه، اِلمان و مبلمان شهری با آب “ژاول” گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.