stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 181060
  • 05 آبان 1399 - 14:13
1

حزب مرکل جلسه انتخاب رهبر جدید را به تعویق انداخت

حزب مرکل جلسه انتخاب رهبر جدید را به تعویق انداخت

منابعی از اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند کمیته اجرایی دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تصمیم گرفته است کنگره حزب را که  قرار بود به منظور انتخاب رهبر جدید در چهار دسامبر (۱۴ آذر) برگزار شود، به تأخیر بیندازد.

قلم | qalamna.ir :

کمیته اجرایی به اتفاق آرا به پیشنهاد “آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر”، رهبر حزب مبنی بر آن رأی داد که در ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) تصمیم گرفته شود که آیا برگزاری نشست با هزار و یک نماینده در میانه همه‌گیری کرونا امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر.

به گفته منابع، اگر شرایط همه‌گیری هنوز نامشخص باشد، حزب باید برگزاری یک کنگره مجازی و اجازه به نمایندگان برای رأی از طریق ایمیل را مدنظر قرار دهد، هر چند که این امر با چالش‌های مربوط به برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی همراه خواهد بود.

مرکل که از سال ۲۰۰۵ در قدرت است، گفته به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات فدرال که در اکتبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، نیست. کرامپ کارن باوئر نیز در ماه فوریه گفت که دیگر نمی‌خواهد جانشین مرکل باشد و از سمت رهبری حزب دموکرات مسیحی استعفا خواهد کرد.

تا به اینجای کار “آرمین لاشت”، نخست‌وزیر ایالت غربی نوردراین-وستفالن، “فردریش مرز”، رقیب سابق مرکل و “نوربرت روتگن”، کارشناس سیاست خارجی در رقابت بر سر ریاست این حزب حضور دارند.

لاشت که خود را به عنوان کاندیدای مداوم برای جانشینی مرکل قرار داده است، خواستار تعویق در برگزاری کنگره حزب شده بود و گفت که اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان نمی‌تواند برگزاری کنفرانس را در زمانی که عفونت کرونا سیر صعودی دارد، توجیه کند.

مرز در تناقض با لاشت، مخالف تأخیر در برگزاری کنگره است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.