stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 18105
  • 14 آذر 1394 - 9:59
1

روانچی: هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی ایران علاقه‌مند به همکاری با آمریکای لاتین هستند

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه که در آخرین مرحله از سفر خود به منطقه آمریکای لاتین به کشور کلمبیا سفر کرده است روز جمعه به وقت محلی با خانم «ماریانا ساراستی مونتانیا» معاون وزیر بازرگانی کلمبیا دیدار و توسعه روابط اقتصادی و تجاری را مورد گفت‌وگو قرار داد.

قلم | qalamna.ir :

مجید روانچی در این دیدار اظهار داشت: نبود شناخت دقیق از توانمندی و ظرفیت های اقتصادی و صنتعی دو کشور موجب شده است تا روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به اندازه کافی رشد نکند.

وی تصریح کرد: در ایران هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی علاقه‌مندند تا با تمام کشورهای آمریکای لاتین و به ویژه کلمبیا همکاری‌های خود در بخش‌های مختلف صنعتی ، کشاورزی ، انرژی ، علمی و فناوری گسترش دهد. تبادل هیات‌های بازرگانی در سطوح مختلف نقش موثری در تقویت و گسترش روابط خواهد داشت. ما معتقدیم دو کشور از ظرفیت‌های خوبی برای رفع نیازهای متقابل برخوردارند.

در ادامه این دیدار ماریانا ساراستی مونتانیا معاون وزیر بازرگانی کلمبیا ضمن ابراز خشنودی از سفر معاون وزیر خارجه ایران به کلمبیا اظهار داشت: در مورد عدم شناخت از ظرفیت‌های یکدیگر با شما کاملا هم عقیده‌ام. کلمبیا دوره جدیدی را از ورود به بازارهای جهانی تجربه می‌کند و علاقه‌مندیم از ظرفیت های صادراتی خود استفاده کنیم. علاقه‌مندیم تا از طریق برگزای نشست‌های کارشناسی حوزه‌ها و بخش‌های همکاری را تعیین و موانع موجود را از پیش رو برداریم.

ایسنا مجید تخت روانچی روز جمعه به وقت محلی در نشستی با حضور تعدادی از صاحبان صنایع و فعالان بخش اقتصادی کلمبیا شرکت و شرایط جدید اقتصادی کشورمان و فرصت های ناشی از برداشتن تحریم های بین المللی علیه ایران را تشریح کرد .

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.