stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 181020
  • 05 آبان 1399 - 13:56
3
رئیس‌جمهور و وزرا هم باید پاسخگوی عملکردشان باشند

دستورالعمل «مقابله با ترک وظایف اداری» بازدارنده است

دستورالعمل «مقابله با ترک وظایف اداری» بازدارنده است
«عباس گودرزی»، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل «مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان» از سوی رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: براساس قانون هر ترک فعلی که قانون گذار برای آن مجازات در نظر گرفته باشد، جرم محسوب می شود.
قلم | qalamna.ir :

وی با اشاره به اینکه همانقدر که یک فعل برای اداره امور اهمیت دارد، ترک فعل نیز اهمیت بسیاری دارد گفت: نه تنها فعل اشتباه و غلط و یا مغایر با عقل و منطق و مصالح عموم می تواند فسادزا و دردسر ساز باشد، بلکه ترک فعل هم به همان میزان و در برخی موارد بیشتر برای کشور و ملت آسیب زا است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از انحراف ها، فسادها و مغایرت ها به خاطر ترک فعل در جامعه به وجود می آید تصریح کرد: اگر متناسب با ترک فعل مسئولان مجازات تعریف شود از بسیاری از فسادها و تخلفات جلوگیری خواهد کرد.

گودرزی با اشاره به اینکه برخی ترک فعل‌ها حیثیتی و آبرویی است که خسارات سنگینی را بر کشور تحمیل می کند تاکید کرد: تعریف مجازات بازدارنده در این حوزه می تواند در حد قابل توجهی از این خسارات پیشگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در کشور ما تا به امروز به ارتکاب فعل مجرمانه رسیدگی شده است و به ترک فعل کمتر توجه شده است عنوان کرد: رویکرد جدید دستگاه قضایی همزمان با ورود آیت الله رئیسی به این قوه رویکرد منطقی است و برای کشور صرفه های اقتصادی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بحران ها به علت عدم پیشگیری به وجود می آید گفت: مجبوریم با مدیریت بحران و صرف هزینه های گزاف بحران به وجود آمده را کنترل کنیم و در بسیاری موارد حتی به شرایط قبل هم بر نمی گردیم اما هزینه های سنگین بر کشور و مردم تحمیل شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به اینکه مدیریت بحران باید در پیشگیری از بحران موثر باشد عنوان کرد: در کشور ما عمدتا مدیریت بحران به دوران پس از به وجود آمدن بحران می پردازد در حالی که عاقلانه این است که پیشگیری بر درمان مقدم باشد.

گودرزی با اشاره به اینکه دستورالعمل رئیس قوه قضائیه اثر بازدارندگی دارد گفت: اقدام آیت الله رئیسی در صدور این بخشنامه باعث خواهد شد مدیران و مسئولان به هر اندازه که مسئولیت دارند به وظیفه خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز از رئیس جمهور تا وزرا و نمایندگان و مدیران میانی و پایینی باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند، اگر به خاطر کوتاهی و ترک فعل ها هزینه هایی بر کشور، نظام، مردم و بیت المال تحمیل شده است باید پاسخ داده شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: از آنجا که دستگاه قضایی بعد از اتمام مسئولیت افراد نیز به عملکرد افراد ورود کرده و مورد ارزیابی قرار می دهد،  مسئولان در رده های مختلف باید توجه بیشتری به وظایت خود داشته باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی
  • منبع : سفیرافلاک

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.