stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 180923
  • 05 آبان 1399 - 12:11
3

۴ دانشگاه اصفهانی در رتبه بندی یو.اس.نیوز ۲۰۲۱

۴ دانشگاه اصفهانی در رتبه بندی یو.اس.نیوز ۲۰۲۱
قلم/اصفهان_بر اساس ویرایش ۲۰۲۱ رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در نظام رتبه بندی مؤسسه یو. اس نیوز، از میان ۱۵۰۰ دانشگاه برتر از ۸۶ کشور جهان، نام ۳۶ دانشگاه و موسسه ایران می درخشد.
قلم | qalamna.ir :

بر اساس ویرایش ۲۰۲۱ رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در نظام رتبه بندی مؤسسه یو. اس نیوز، از میان ۱۵۰۰ دانشگاه برتر از ۸۶ کشور جهان، نام ۳۶ دانشگاه و موسسه ایران می درخشد.

در این رتبه بندی، دانشگاه تهران نخستین دانشگاه کشور است که در میان برترین های جهان قرار گرفته است. دانشگاه های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی و خدمات درمانی اصفهان، کاشان و دانشگاه اصفهان نیز در میان ۳۶ دانشگاه و موسسه برتر کشور در این نظام رتبه بندی هستند.

 به نقل از موسسه یو اس. نیوز، این رتبه بندی از ۱۳ سنجه شامل شهرت جهانی پژوهش، شهرت منطقه ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب ها، همایش ها، تاثیر استنادی تعدیل شده، شمار همه استنادها، شمار انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات با کیفیت، نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات با کیفیت، شمار همکاری جهانی، شمار مقاله های پراستناد و … برای ارزیابی موسسات استفاده می کند.

در ویرایش ۲۰۲۱ این نظام رتبه بندی، دانشگاه هاروارد در جایگاه نخست و موسسه فناوری ماساچوست (آمریکا)، دانشگاه های برکلی کالیفرنیا، استنفورد، ام آی تی، دانشگاه کلمبیا، آکسفورد، کمبریج، واشنگتن و جان هاپکینز در رده های بعدی هستند.

از قاره آسیا ۵۸۹ دانشگاه در بین ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است که از این میان، ۳۶ دانشگاه متعلق به ایران بوده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.