stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 180898
  • 05 آبان 1399 - 11:39
2
نایب رییس هیات ورزش همگانی خبر داد؛

اختصاص ۳۰ ایستگاه به طرح “آوای ورزش در همسایگی”

اختصاص ۳۰ ایستگاه به طرح “آوای ورزش در همسایگی”
قلم/اصفهان_نایب رییس هیات ورزش همگانی  از انتخاب ۳۰ ایستگاه پایلوت برای اجرای طرح ملی «آوای ورزش در همسایگی» در این خطه همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

الهام مشکل‌گشا اظهارداشت: در قالب طرح ملی “آوای ورزش در همسایگی” در مناطق مسکونی و بویژه مجتمع های مسکونی فضاهای باز و مناسب انتخاب می‌شوند و پس از انجام هماهنگی‌ها و دعوت از ساکنان، ۲ مربی برای آموزش، انجام فعالیت‌های ورزشی و تشویق مردم در محل حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ایستگاه‌های در نظر گرفته شده در فضای باز مجتمع‌های مسکونی کلانشهر اصفهان انتخاب شدند و در گام بعدی این طرح در دیگر شهرستان‌ها تسری می‌یابد.

نایب رییس هیات ورزش همگانی با بیان اینکه ایروبیک و آمادگی جسمانی اصلی‌ترین رشته‌ها در طرح آوای ورزش در همسایگی در اصفهان است تصریح کرد: اجرای این طرح بگونه‌ای است که هزینه‌ای برای شهروندان نخواهد داشت و از سوی دیگر از تردد در شهر برای حضور در باشگاه جلوگیری می‌کند.

مشکل‌گشا با تاکید بر انجام فعالیت‌های ورزشی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید-۱۹ خاطرنشان کرد: به دلیل اجرای این طرح در فضای باز و با فاصله گذاری اجتماعی خطر شیوع ویروس وجود ندارد.

وی تشویق بانوان بویژه مادران به روی آوری به ورزش را ضروری خواند و افزود: گسترش ورزش در خانواده ها و حضور داوطلبانه در طرح های مرتبط با ارتقای سلامت جسمی و روانی نیازمند فرهنگسازی و مشارکت بیشتر است.

نایب رییس هیات ورزش همگانی اصفهان به افزایش طرح‌های این بخش با بکارگیری فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر همین مبنا فدراسیون ورزش‌های همگانی به مناسبت هفته تربیت بدنی و به منظور تشویق مردم به فعالیت‌های بدنی چالش “وقت ورزش” را نیز آغاز کرده است.

مشکل‌گشا ادامه داد: در قالب این طرح علاقه مندان به ورزش با پخش فیلم‌های یک دقیقه‌ای در فضای مجازی، سه نفر از دوستان یا خانواده خود را برای شرکت در این چالش دعوت و به ترتیب هر یک از مدعوین سه نفر دیگر را برای روی آوری به ورزش تشویق می کنند.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه دوم آبان نخستین مرحله از این چالش به پایان می‌رسد اظهارداشت: در استان اصفهان تاکنون حدود ۲ هزار نفر در این رویداد مجازی ورزشی شرکت کرده‌اند و هر ساعت به تعداد آنان اضافه می‌شود. 

نایب رییس هیات ورزش همگانی اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌های ورزشی مبتنی بر فضای مجازی راهکار مناسبی برای جلوگیری از مشکلات روحی و فیزیکی است و از زاویه‌ای دیگر کاهش شیوع ویروس را به همراه خواهد داشت.

استان اصفهان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

 سرانه ورزشی در استان اصفهان اکنون به بیش از ۰.۴۶ مترمربع رسیده که در مقایسه با سال آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، حدود ۵۳ درصد رشد داشته است.

هر ساله از ۲۶ مهر ماه  هفته تربیت بدنی و ورزش در کشور آغاز می‌شود که در یک هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در اقصی نقاط کشور به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.