stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 180839
  • 05 آبان 1399 - 10:19
1

دولت نباید خود را درگیر حاشیه‌ها کند

دولت نباید خود را درگیر حاشیه‌ها کند

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم گناباد در مجلس به تشریح برخی از اقدامات مجلس یازدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور پرداخت.

قلم | qalamna.ir :

محمد صفایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشتباه دانستن هر گونه رفتار تنش‌زای سیاسی، تاکید کرد: با توجه به شرایطی که با آن مواجه هستیم دولت نباید خود را درگیر حاشیه‌ها کند، چرا که در این صورت بهتر می‌تواند به امورات کشور رسیدگی کند و هم دیگران بیشتر به متن می‌پردازند. امیدواریم مجموعه امکانات عظیمی که کشور در اختیار دارد به درستی مدیریت شوند و در این شرایط بحرانی به مشکلات اصلی مردم پرداخته شود. 

وی در خصوص طرح‌های تصویب شده در مجلس یازدهم که در راستای حل مشکلات مردم بودند، بیان کرد: دو ماه قبل ما یک طرح دوفوریتی را در صحن مجلس مطرح و در کنار آن نیز برای ورود شرکت‌های دولتی و خصوصی به بورس تسهیل‌گری کردیم. هدف ما این بود که در آن مقطع که تقاضای بالایی برای خرید سهام در بورس وجود داشت، به همان نسبت عرضه هم انجام شود و بازار دچار حباب و ریزش نشود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به مصوبه مجلس در خصوص اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی اشاره و عنوان کرد: در این خصوص مصوبه‌ای در سال ۹۴ تصویب شده بود و ما در مجلس یازدهم تنها اصلاحاتی بر روی آن انجام دادیم. اما این مصوبه از سال ۹۴ اجرا نشده بود، در حالیکه دولت مسئول اجرا آن بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های مجلس یازدهم در خصوص به اجرا رسیدن این مصوبه، خاطرنشان کرد: حداقل دو و نیم میلیون خانه خالی در ایران وجود دارد و با توجه به اینکه مستاجرین ۴۰ درصد از جامعه شهرنشین ما را تشکیل می‌دهند، اجرای این مصوبه می‌تواند گشایشی در زمینه کاهش فشارهای بازار مسکن بر اقشار ضعیف جامعه باشد. 

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس اظهار کرد: همچنین طرحی در خصوص مالیات بر عائدی سرمایه که یکی از اصلاحات ساختاری در نظام مالی و پولی کشور خواهد بود نیز به زودی در صحن مجلس مطرح خواهد شد تا ما در بودجه ۱۴۰۰ ردیف جدیدی از بحث مالیات بر عائدی سرمایه داشته باشیم. وقتی این مالیات نباشد، سرمایه به سمت سوداگری و دلالی می‌رود. در این طرح ما اقدام به ایجاد مالیات بر زمین، مسکن، ارز، طلا و خودرو کرده‌ایم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.