stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 180632
  • 04 آبان 1399 - 15:14
1
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت:

فناوری و نوآوری از اقدامات شاخص دانشگاه در طول یکسال گذشته

فناوری و نوآوری از اقدامات شاخص دانشگاه در طول یکسال گذشته
قلم_مرکزی_دکتر حسین کلانتری دبیرهیات امنا و رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک عملکرد خود را دریکسال گذشته در حوزه فناوری و نواوری تشریح کرد.
قلم | qalamna.ir :

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به عملکرد این دانشگاه در حوزه های مختلف به اقدامات انجام شده حوزه فناوری و نواوری دانشجویی استان پرداخت.

دکتر حسین کلانتری گفت: فناوری و نوآوری را میتوان از جمله اقدام شاخص و جدید دانشگاه برشمرد که دانشگاه آزاد استان در گذشته بهره‌ای در این زمینه نداشته و در طول یکسال گذشته برنامه ریزی خاصی در این زمینه انجام شده و در این راستا گام های مهمی برداشته است.
وی افزود: از جمله این اقدامات میتوان به برنامه ریزی جهت ایجاد ۶ سرای نوآوری در مرکز استان (سرای نوآوری سلامت کار (اخذ مجوز)، سرای نوآوری تکنولوژی نساجی (اخذ مجوز)،سرای نوآوری محصولات باغی و زراعی، سرای نوآوری صنایع شیمیایی و فلزی، سرای نوآوری بازیافت مواد و سرای نوآوری صنایع خلاق فرهنگی و هنری) و برنامه ریزی ایجاد ۱۰ سرای نواوری در سایر شهرهای استان (سرای نوآوری گل و گیاهان زینتی، سرای نوآوری سنگ‌های تزئینی و نما در محلات، سرای نوآوری ماشین‌آلات کشاورزی در خمین و سرای نوآوری بذر طالبی و سرای نوآوری انار در ساوه اشاره کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: برنامه ریزی جهت سرای نوآوری فرش در ساروق و کمیجان، سرای نوآوری گردشگری سلامت در تفرش، سرای نوآوری گردشگری طبیعی در جاسب و نراق و سرای نوآوری مواد شوینده سنتی و سرای نوآوری تولید قالب‌های صنعتی در آشتیان وسرای نوآوری میوه خشک در خنداب) از جمله این اقدامات است.
وی ابراز کرد: تولید ۳۹ محصول فناورانه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ، ایجاد و فعال‌سازی ۴ شرکت دانش‌بنیان در واحدهای اراک و ساوه، ایجاد و فعال سازی ۸ مرکز رشد با ۴۲ هسته فناور در استان، تصویب ۳ طرح دانش‌بنیان به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد تومان و ارسال به صندوق VC دانشگاه،، جذب ۸ هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه از دیگر اقدامات انجام شده و موفقیت آمیز در حوزه فناوری و نوآوری می باشد.
کلاتتری اعلام کرد: دو ساختمان سراهای نوآوری (ستاد مرکزی بازار نواوری و سرای نوآوری تکنولوژی نساجی ) در آبان ماه جاری به بهره برداری میرسد .
وی همچنین بیان کرد: تهیه طرح راهبردی ـ ساختاری دانشگاه، پی‌گیری تأسیس دانشکده داروسازی و احداث آزمایشگاه داروسازی، پی‌گیری تأسیس آزمایشگاه مرجع در سه نقطه استان (اراک، ساوه و خمین)، پی‌گیری راه‌اندازی درمانگاه و سلامتکده طب سنتی و پی‌گیری و اخذ مجوز تأسیس مجموعه فرهنگی ،هنری و ورزشی با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری در مجتمع قنات (بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی)؛ پی‌گیری تعریض جاده سه‌راهی خمین (منتهی به دانشگاه) از جمله فعالیت های دیگر در طول دوره یکسال گذشته می باشند.
کلانتری در پایان گفت: بهره‌برداری مناسب از تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی درسامانه ساها و ساتا، تجهیز کارگاه خیاطی و دوخت واحد اراک در ذیل سرای تکنولوژی نساج، تولید بیش از ۳۰ هزار ماسک برای شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت راه‌آهن، شهرداری، سایر ادارات و سازمان‌ها ، تولید ۲۰۰۰ گان خاص برای بیمارستان آیت‌ا… خوانساری اراک و … ، تولید تعدادی لباس خاص برای استفاده پزشکان و پرستاران در بخش‌های بیماران کرونایی، توزیع ماسک به‌ صورت رایگان بین شهروندان شهر اراک از دیگر اقدامات در یکسال اخیر بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.