stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 179891
  • 02 آبان 1399 - 17:33
1

کرونا در هفته‌ای که گذشت؛ ۳۳ هزار مبتلا، بیش از ۲ هزار قربانی

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: آخرین هفته مهر هم آمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در ایران به شکل ترسناکی افزایش پیدا کرد، دیگر وضعیت به جایی رسیده است که هر چند روز یک بار رکوردهایی کرونایی ماه‌های گذشته در کشور شکسته می‌شود و افراد بیشتری جانشان را از دست می‌دهند.در هفته گذشته برای اولین بار تعداد مبتلایان روزانه کروناویروس از مرز ۵ هزار نفر و تعاد قربانیان روزانه کووید-۱۹ از مرز ۳۰۰ نفر گذشتند، اعدادی که معلوم نیست تا کی این روند صعودی خود را ادامه می‌دهند.رکسانا مصلحی، پروفسور همه‌گیرشناس ژنتیکی در دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) در رابطه با شرایط کنونی ایران هفته پیش گفته بود: «ایران الان در گیر و دار موج سوم است. درصد مرگ‌ومیر کرونا در ایران الان به ۵.۷۱ درصد رسیده است، بار پیش که صحبت می‌کردیم هم این عدد به ۴.۷۸ درصد رسیده بود و ما نگران بودیم، چراکه در حالت ایده‌آل این عدد باید ۱.۵ تا دو درصد باشد. مفهوم حالت ایده‌آل این است که سیستم بهداشتی یک کشور توانسته از عهده این بیماری بربیاید، به همین دلیل ۵.۷۱ درصد قربانی عدد خیلی بالایی است.»

تعداد مبتلایان در یک هفته؛ ۳۳هزار نفر
در هفته گذشته به طور میانگین هر روز ۴۷۱۷ نفر به کروناویروس مبتلا شدند و متاسفانه در روزهای ۲۹ مهر و ۱ آبان رکورد تعداد مبتلایان کروناویروس دو بار شکسته شد و تعداد مبتلایان روزانه کروناویروس از ۵۰۰۰ نفر هم گذشت، این در حالی است که تنها دو هفته پیش، در روز ۱۷ مهر رکورد مبتلایان روزانه کرونا در ایران ۴۳۹۲ نفر بود.

در مجموع در هفته گذشته ۳۳۰۲۱ نفر از شهروندان به کروناویروس مبتلا شدند.اگرچه با توجه به هشدارهای بسیاری از کارشناسان و مسئولان افزایش تعداد مبتلایان با شیروع فصل پاییز دور از انتظار نبود، اما به نظر می‌رسد از اول مهر ماه تاکنون وضعیت هر هفته بدتر هم شده است.

این نمودار نشان می‌دهد که از ابتدای مهر ماه تاکنون هر هفته تقریبا ۳هزار نفر به تعداد مبتلایان هفتگی اضافه شده است.

تعداد قربانیان در یک هفته؛ ۲۰۷۳ نفر
خبر بدتر این که این افزایش تعداد مبتلایان در یک ماه گذشته، منجر به افزایش تعداد قربانیان این بیماری هم شده است، به طوری که در هفته گذشته به طور میانگین روزی ۲۹۶ نفر در اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند. این در صورتی است که تا روز ۱۴ مهر ماه رکورد قربانیان کرونا در ایران ۲۳۵ نفر بود.

در مجموع در هفته گذشته، ۲۰۷۳ زندگی بخاطر ابتلا به کووید-۱۹ به پایارن رسیدند.متسافانه این عدد ترسناک هم نسبت به هفته‌های ابتدایی مهر ماه رشد چشمگیری داشته است به طوری که نسبت به هفته اول مهر ماه تعداد قربانیان کرونا بیش از ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است و معلوم نیست این روند صعودی تا کی ادامه پیدا می‌کند.

استان‌های بیشتری درگیر کروناویروس
از سوی دیگر به نظر می‌رسد وضعیت استان‎ها هم بحرانی‌تر شده است و وضعیت استان کردستان از حالت هشدار به حالت قرمز تغییر پیدا کرده است و همچنین سیستان و بلوچستان هم به فهرست استان‌های درگیر بیماری اضافه شده است.

وضعیت نام استان ردیف
قرمز تهران ۱
قرمز اصفهان ۲
قرمز قم ۳
قرمز آذربایجان شرقی ۴
قرمز خراسان جنوبی ۵
قرمز قزوین ۶
قرمز لرستان ۷
قرمز اردبیل ۸
قرمز خوزستان ۹
قرمز کرمانشاه ۱۰
قرمز کهگیلویه و بویراحمد ۱۱
قرمز بوشهر ۱۲
قرمز زنجان ۱۳
قرمز ایلام ۱۴
قرمز خراسان رضوی ۱۵
قرمز چهارمحال و بختیاری ۱۶
قرمز البرز ۱۷
قرمز آذربایجان غربی ۱۸
قرمز مرکزی ۱۹
قرمز کرمان ۲۰
قرمز خراسان شمالی ۲۱
قرمز همدان ۲۲
قرمز یزد ۲۳
قرمز سمنان ۲۴
قرمز مازندران ۲۵
قرمز گیلان ۲۶
نارنجی و زرد گلستان ۲۷
قرمز کردستان ۲۸
نارنجی و زرد هرمزگان ۲۹
نارنجی و زرد فارس ۳۰
نارنجی و زرد سیستان و بلوچستان ۳۱
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.