stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 17975
  • 13 آذر 1394 - 10:32
3

سونامی تکواندو به دنبال تکرار قهرمانی در فینال گرندپری

فرزان عاشورزاده به دنبال کسب دومین مدال طلای خود در رقابت‌های فینال گرندپری است.

قلم | qalamna.ir :

 فرزان عاشورزاده که پیش از این سهمیه المپیک خود را قطعی کرده است، یکی از پدیده‌های سال‌های اخیر تکواندوست که فدراسیون جهانی تکواندو لقب سونامی را به او داده است. نماینده وزن اول المپیکی هم‌اکنون در صدر رنکینگ المپیک قرار دارد.

او طلای فینال گرندپری ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد و با طلای سال گذشته خود از جایگاه پنجم به صدر جدول رنکینگ المپیک رسید و تاکنون این جایگاه را حفظ کرده و به دنبال کسب دومین مدال طلای خود در فینال گرندپری است.

عاشورزاده در دیدار اول خود در فینال گرندپری مکزیک برابر لوکاس گازمان نفر هشتم رنکینگ مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی به مصاف برنده دیدار مکزیک و آلمان می‌رود.

نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم تیم ملی تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره رقابت‌های فینال گرندپری گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و در آمادگی خوبی به سر می‌بریم. شرایط ایده‌آلی دارم و امیدوارم که مدال طلای خود را در فینال گرندپری تکرار کنم.

وی ادامه داد: من حدود یک سال قبل از المپیک سهمیه خود را قطعی کردم و در چند تورنمنت و یک مرحله گرندپری شرکت نکردم، اما فینال گرندپری سطح بسیار بالایی دارد زیرا تنها هشت نفر اول رنکینگ در این رقابت‌ها حاضر هستند. حضور پیدا کردن در این رقابت به آمادگی‌ام در المپیک کمک می‌کند.

قهرمان جهان درخصوص رقبایش در مکزیک اظهار کرد: از تمام رقبا شناخت کافی دارم و با بیشتر آنها رقابت کرده‌ام. در دیدار اول با حریفی از آرژانتین رقابت خواهم کرد. اگر سه پیروزی در این دیدارها بدست آورم به قهرمانی می‌رسم.

عاشورزاده با ابراز امیدواری جهت کسب چهار سهمیه برای المپیک، گفت: ما با چهار نماینده در رقابت‌ها حاضر خواهیم بود. دو سهمیه ما در المپیک قطعی شده اما تکلیف دو سهمیه اوزان دوم و چهارم در فینال گرندپری مشخص می‌شود که امیدوارم حداکثر سهمیه را بگیریم و با چهار نماینده در المپیک شرکت کنیم تا شانس کسب مدالمان در المپیک نیز بالاتر رود.

نماینده وزن اول المپیک در پایان خاطرنشان کرد: من به نمایندگی از هم‌تیمی‌ها از کیومرث هاشمی (رئیس کمیته ملی المپیک) قول گرفتم و تا چند وقت دیگر شرایطمان نیز ایده‌آل خواهد شد. البته امیدوارم که نگاه ویژه فقط از سوی کمیته ملی المپیک نباشد و وزارت ورزش نیز به ما توجه بیشتری داشته باشد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.