stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 179740
  • 02 آبان 1399 - 12:34
1

وضعیت کرونا در آران و بیدگل از زبان فرماندار

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: فرماندار آران و بیدگل گفت: متأسفانه در سطح شهرستان ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار بسیار پایینی است و از گروه‌های مرجع و دانشگاهیان و روحانیان خواسته‌ایم که این مهم را فرهنگ‌سازی کنند.اسماعیل بایبوردی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در شهرستان آران و بیدگل و اقدامات انجام شده در جهت کنترل ویروس کرونا، اظهار کرد: شهرستان آران و بیدگل مانند بیشتر شهرهای کشور اوضاع خوبی از نظر کرونا ندارد. از چند ماه پیش وضعیت این شهرستان از نظر شیوع ویروس قرمز شد و از اسفندماه که کرونا وارد شهرستان شده بود، اقداماتی را در موج اول انجام دادیم، با تجربیاتی که از موج اول به دست آوردیم توانستیم موج دوم را بهتر مدیریت کنیم.وی افزود: در مراحل اولیه شیوع ویروس وضعیت شهرستان قرمز بود که در موج دوم با مدیریت بهتر وضعیت به سفید و زرد تبدیل شد و در طول تابستان همین وضعیت ادامه پیدا کرد. تا قبل از پاییز به سمت قرمز نرفتیم اما با فرا رسیدن خزان، وضعیت شهرستان قرمز شد که علت اصلی آن به عملکرد مسئولان و مردم بر می‌گردد.فرماندار آران و بیدگل توضیح داد: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ابعاد این ویروس برای دانشمندان روشن نیست به همین دلیل همه را به رعایت چند نکته توصیه می‌کند؛ نخستین توصیه زدن ماسک و فرهنگ سازی آن از خانه به خانه و از خانه به محل کار است. در وهله دوم نیز باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و شستشوی دائم دست و صورت را فراموش نکنیم و حداقل ۲۰ بار در روز این کار را انجام دهیم.
 

قرنطینه کردن شدنی نیست
بایبوردی ادامه داد: اینکه یک سری افراد توصیه می‌کنند شهر را قرنطینه و کارخانه ها را تعطیل کنیم حرف درست و شدنی نیست، چراکه هم باید حفظ جان‌ کنیم و هم حفظ نان. اقتصاد کشور نباید تحت تأثیر کرونا قرار بگیرد و کرونا زده شود. به همین دلیل باید جلوی کرونا را با حداقل آسیب‌ها بگیریم.وی با بیان اینکه ما چهار اولویت اصلی را در شهرستان دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: نخستین اولویت اول حفظ سلامت مردم است که با هیچ چیز دیگر قابل معاوضه نیست. اولویت دوم تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی مردم است تا فشاری بر شهروندان وارد نشود. سومین اولویت حفظ تولید، رونق آن و اگر شدنی بود جهش تولید است. چهارمین اولویت هم تأمین امنیت شهرستان است که زیربنای هر پیشرفتی است و البته این اولویت‌ها را بنابر ضرورت بالا و پایین هم می‌کنیم.فرماندار آران و بیدگل، گفت: از مردم، صنوف و کارگران درخواست می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را تمام و کمال اجرا کنند. در حوزه آموزش و پرورش تأکید بر آموزش غیرحضوری داریم که زیرساخت‌های آن هم تا حد زیادی آماده شده است. اگر امروز دانش‌آموزی اراده کند که از ظرفیت فضای مجازی در این شهرستان استفاده کند دچار مشکل نخواهد شد.
بایبوردی اظهار کرد: البته آموزش‌های غیرحضوری و از طریق اینترنت هم مدیریت والدین را می‌طلبد تا آسیبی متوجه بچه‌ها نشود. باید تلاش کنیم سواد رسانه‌ای و خبری دانش آموزان را بالا ببریم تا از آموزش غیرحضوری کمترین آسیب را ببینند.وی افزود: در حوزه گردشگری از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ مهرماه مراکز تفرجگاهی و کویری شهرستان را برای کنترل شیوع ویروس کرونا تعطیل کردیم که با تصمیمات بعدی همچنان هم تعطیل خواهد بود، هر چند برای آسیب نرسیدن به اقتصاد گردشگری بر طبق مصوبه ستاد استانی کرونا خانه‌های مسافرتی و مراکزی که می‌توانند به مسافران خدمات ارائه دهند با ۵۰ درصد ظرفیت خدماتی می‌توانند فعالیت کنند.

۴۲ مرکز مذهبی آران و بیدگل تعطیل است
فرماندار آران و بیدگل یادآور شد: ورود به آرامستان‌های شهرستان ممنوع است و کسانی که عزیزان خود را به هر دلیلی از دست می‌دهند فقط بستگان درجه یک آنان با محدودیت می‌توانند وارد آرامستان شوند. ۴۲ مرکز مذهبی آران و بیدگل تعطیل هستند و ارائه خدمات مستقیم ندارند و مردم تنها می‌توانند از طریق فضای مجازی به زیارت بپردازند. همچنین تالارهای عروسی، نماز جمعه و برپایی مراسم عزا هم تعطیل است.بایبوردی ادامه داد: در دستگاه‌های اجرایی شهرستان تقریباً تمام کارکنان دولت از ماسک استفاده می‌کنند که این موضوع باید به فرهنگ تبدیل شود که اگر در خیابان هم رفتند باز هم ماسک بزنند. متأسفانه در سطح شهرستان ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که رقم بسیار پایینی است. از گروه‌های مرجع و دانشگاهیان و روحانیان خواسته‌ایم که این مهم را فرهنگ سازی کنند.وی با بیان اینکه امروز هزینه هر فردی که کرونا می‌گیرد و به بیمارستان مراجعه می‌کند ۴۰ تا ۵۰ میلیون است، گفت: فردی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند ضمن اینکه به سلامت خود و دیگران ضربه می‌زند هنگام مراجعه به مراکز درمانی هزینه‌های زیادی را بر خود و دولت تحمیل می‌کند.
فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه در شهرستان اشرافیت کامل علمی و محیطی بر کرونا داریم، خاطرنشان کرد: کرونا ویروس باهوشی است که تغییرات ژنومی زیادی دارد و تنها راه مبارزه با آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. اصناف شهرستان به خوبی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و ۸۰ درصد مردمی که وارد فروشگاه می‌شوند از ماسک استفاده می‌کنند. حتی باید این فرهنگ‌سازی را بکنیم که به طور رایگان ماسک در اختیار مردم گذاشته شود.بایبوردی گفت: اگر مسئولان و مردم دست به دست هم بدهند و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند بدون شک مشقات کادر درمان هم کاهش می‌یابد و ویروس کنترل شده و به اقتصاد کشور صدمه کمتری وارد می‌شود. عقل سالم در بدن سالم است و کرونا با از بین بردن سلامت جسمانی عقل را هم از بین می‌برد و هنوز طبق گفته پزشکان آثار جسمانی کرونا روشن نشده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.