stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 179579
  • 02 آبان 1399 - 0:04
0

تصاویر منتخب جهان ورزش در مهر ماه

تصاویر منتخب جهان ورزش در مهر ماه

خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا

قلم | qalamna.ir :

بهترین تصویر روز از یکم تا سی ام مهر از میان رقابت‌های مختلف ورزشی همچون فوتبال، فرمول یک، بیسبال، تنیس، شیرجه و دوچرخه سواری توسط ایسنا انتخاب و منتشر شد که در ادامه ۱۰ عکس برتر منتخب این ماه را می‌بینید.

ژوزه مورینیو که هدایت تاتنهام را بر عهده دارد پیش از دیدار برابر اشکندیا مقدونیه در پلی‌آف لیگ اروپا به جای ناظران بازی وضعیت دروازه ها را بررسی کرد و از عکاسش خواست این لحظه را به ثبت برساند. سرمربی پرتغالی به هدف اصلی اش در این بازی رسید و تیمش با پیروزی ۳ بر یک به دور بعد لیگ اروپا صعود کرد.

آنا فان در برگن، دوچرخه سوار هلندی در رقابت های جهانی ایمولا روزهای درخشانی را سپری کرد. او  پس از قهرمانی در تایم تریل در بخش جاده هم جلوتر از همه از خط پایان عبور کرد تا تاریخ سازی کند. این رقابت ها زیر آسمانی زیبا برگزار شد.

خوسه اورنا، بازیکن تیم بیسبال میامی مارلینز در مسابقه با تیم نیویورک یانکیز طوری روی زمین افتاده که انگار تیرباران شده و اینجا صحنه جرم است. رد استوک‌های او هم روی زمین خاکی شبیه جای گلوله است.

بسکتبال بازی کردن یک کار عادی است اما برای زنان اهل سومالی پرداختن به این ورزش آن هم در فضای عمومی سرکشانه است. آن‌ها با این کار خودشان را در خطر قرار می‌دهند چون می‌دانند ممکن است به آن‌ها حمله شود. آن‌ها پشت دیوارهای بتنی بازی می‌کنند تا از چشم مردم تا حدودی دور باشند. فرادواسا عمر احمد، دختری ۲۰ ساله و علاقه‌مند به بسکتبال است. او در مصاحبه با رویترز گفت: ما لباس‌ها و کفش‌های ورزشی‌مان را درون کیف مدرسه می‌گذاریم و آن‌ها را به این صورت به زمین بازی می‌بریم و وانمود می‌کنیم که به مدرسه یا دانشگاه می‌رویم.

 لائورا زیگموند و پائولا بادوسا یکی از بازی های یک هشتم نهایی رولان گاروس را برگزار کردند. این دیدار برای دقایقی به خاطر درخواست تایم پزشکی بادوسا متوقف شد و زیگموند از این فرصت بهره برد و شروع به غذا خوردن کرد. تنیسور ها به خاطر طولانی بودن مسابقه برای تقویت خود همیشه نوشیدنی یا میوه همراه خود دارند اما کمتر دیده شده بود که یک ورزشکار در جریان بازی غذا بخورد. در نهایت زیگموند با پیروزی ۲ بر صفر توانست به یک چهارم نهایی صعود کند.

نود و یکمین پیروزی لوییس همیلتون بریتانیایی در مسابقات فرمول یک آلمان به دست آمد. همیلتون با کسب این پیروزی به رکورد تاریخی میشاییل شوماخر، اسطوره آلمانی فرمول یک رسید. شوماخر چند سال پیش در پیست اسکی صدمه دید و به کما رفت. او حالا یک زندگی نباتی دارد. پسرش پس از قهرمانی همیلتون به رسم یادبود یکی از کلاه‌های پدرش را به راننده بریتانیایی هدیه کرد. نگاه مغرورانه همیلتون به کلاه شوماخر همه چیز را توضیح می‌دهد.

در بیسبال دریافت توپ اتفاقی رایج است و گاهی بازیکن تلاش می کند به هر شکلی شده است توپ را مهار کند. مانوئل مارگوت، بازیکن تامپا بای رایز در دیدار مقابل هیوستون آستروس از روی نرده پرید تا بتواند توپ را مهار کند. او در نهایت موفق شد بدون اینکه آسیبی ببیند این کار را انجام دهد.

تیم فوتبال آرژانتین در دومین بازی اش در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف بولیوی رفت و توانست بعد از ۱۵ سال در خانه بولیوی به پیروزی برسد. این بازی به خاطر شرایط کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی بدون حضور تماشاگران برگزار شد اما همیشه آدم‌هایی هستند که هرطور شده به خواسته‌شان می‌رسند. هواداران بولیوی برای تماشای این بازی به پشت بام ساختمانی در اطراف ورزشگاه رفتند. دو نفر هم خسته‌تر از این حرف‌ها بودند و از همان پشت پنجره‌شان بازی را دنبال کردند. می‌توان به این تماشاگران لقب یار همیشگی داد.

ریانا ایفلند که قهرمان چهار دوره مسابقات جهانی است تصمیم گرفت چالش جدیدی را تجربه کند و شیرجه زدن در ۱۲۰ متری زیر زمین را امتحان کند. ورزشکار استرالیایی این کار را در سالینا توردا، یکی از قدیمی ترین معدن های نمک رومانی انجام داد.

 تعداد زیادی دوچرخه‌سوار در مکزیکوسیتی علیه رانندگی خطرناک راننده‌ها، با دراز کشیدن روی زمین اعتراض کردند. برای این کار تا یک مکان تاریخی رکاب زدند و در آن‌جا روی زمین دراز کشیدند و خودشان را به مردن زدند تا به راننده‌ها نشان بدهند که رانندگی خطرناک در خیابان‌ها و اتوبان‌ها دقیقا یعنی چه. دوچرخه‌سواران در مکزیکوسیتی خواهان ایجاد فرهنگ جاده‌ای امن‌تر و محترمانه‌تر هستند و راه مقتدرانه‌ای را برای نشان دادن درخواست‌شان انتخاب کردند. 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.