stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 179575
  • 01 آبان 1399 - 23:43
1
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد:

افزایش تاب آوری جامعه با اجرای طرح «خانه هلال» در روستاهای همدان

افزایش تاب آوری جامعه با اجرای طرح «خانه هلال» در روستاهای همدان
قلم/ همدان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: جمعیت هلال احمر آموزش عموم مردم و افزایش تاب آوری جامعه را با اجرای طرح خادم و تأسیس «خانه هلال» در روستاهای این استان دنبال می‌کند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، علی سنجر بگی در نشستی با جانشین سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تشریح خدمات بشردوستانه این جمعیت در سال‌های اخیر گفت: خدمات جمعیت هلال احمر استان به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های بین شهری محورهای مواصلاتی استان و در حوادث غیر مترقبه داخل و خارج استان نظیر زلزله کرمانشاه، سیل لرستان، بیماری کرونا و غیره انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر همواره به عنوان معین دولت در انجام خدمات امداد و نجات بوده است، گفت: این جمعیت در زمان جنگ و در حوادث و بحران‌های طبیعی و انسان ساخت با تمام وجود در خدمت نظام جمهوری اسلامی و ملت بوده و به صورت داوطلبانه و مردم نهاد اداره می‌شود و بخشی از فعالیت‌های حاکمیتی یعنی امداد و نجات را به عهده دارد.

سنجربگی افزود: فعالیت این جمعیت فقط به اینجا ختم نمی‌شود و در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش‌های عمومی و تخصصی و همگانی، برنامه‌های فرهنگی و در حوزه جوانان و داوطلبان و کمک‌های مومنانه فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: جمعیت هلال احمر، آموزش عموم مردم و تاب آوری جامعه را در قالب طرح‌های مختلفی همچون طرح خادم و طرح تأسیس خانه هلال در روستاها دنبال می‌کند و درصدد ایجاد آمادگی در عموم مردم و بالا بردن توان تاب آوری آنها است.

وی گفت: این جمعیت در راستای همکاری متقابل آمادگی کامل دارد تا گردان‌های امداد و نجات بسیج و سپاه را توسط مربیان امداد و نجات آموزش دهد.

علی سنجربگی ضمن ابراز امیدواری، همکاری متقابل این دو نهاد و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین منجر به پاسخ مناسب، به موقع و سریع در حوادث احتمالی شود و گفت: جمعیت هلال احمر استان آمادگی خود در زمینه انجام اقدامات عام المنفعه، بشردوستانه و آموزش امدادی و همکاری متقابل با سپاه استان را اعلام می‌دارد.

جانشین سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز در ادامه این نشست، با تاکید بر همکاری متقابل این دو نهاد از خدمات هلال احمر در سیل لرستان، زلزله کرمانشاه، غربالگری کرونا و ارائه خدمات به افراد کرونایی، اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و دیگر حوادث داخل استان تشکر و قدردانی کرد.

سردار مهدی فرجی تصریح کرد: فعالیت در جمعیت هلال احمر و بسیج هر دو در جهت رضای خداوند و ارائه خدمت به مردم و انجام اقدامات انسان دوستانه است که امیدواریم با همکاری متقابل این خدمت رسانی به نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آشنایی مردم با حوادث و ایجاد آمادگی، تاب آوری جامعه را بالا می‌برد؛ گفت: در جمعیت هلال احمر و بسیج نیروهای متعهد و توانمند با اهداف خدمت به انسان‌های نیازمند فعالیت می‌کنند.

جانشین سپاه انصارالحسین (ع) همدان ضمن ابراز امیدواری، گفت: در راستای همکاری متقابل در آینده نزدیک آموزش امدادی گردان‌های بسیج و سپاه توسط مربیان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان صورت گیرد.
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.