stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 17949
  • 13 آذر 1394 - 10:01
3

پرواز تهران – مشهد: نیم میلیون تومان!

در شرایطی که سازمان هواپیمایی کشوری پس از چند ماه گمانه‌زنی در آستانه تعطیلات اربعین سرانجام آزادسازی نرخ بلیط هواپیما را ابلاغ کرد به نظر می‌رسد نخستین تاثیر این ابلاغیه جدید بر پروازهای تهران – مشهد خود را نشان داده و قیمت‌ها را به شکلی عجیب افزایش داده است.

قلم | qalamna.ir :

علی عابدزاده – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری – در روز دوشنبه هفته قبل به وعده خود درباره آزادسازی نرخ جدید بلیط هواپیما تا پایان سال ۱۳۹۴ عمل کرد تا قیمت‌ها در ۱۷۰ مسیر هوایی آزاد شوند.

هر چند سازمان هواپیمایی اعلام کرده این آزادسازی همراه با نظارت بوده و اجازه افزایش قیمت‌ها به شکلی فزاینده را نمی‌دهد، اما به نظر می‌رسد نخستین تاثیر این ابلاغیه جدید در اولین زمان پیک سفر خود را نشان داده و قیمت پرواز به مشهد را نجومی کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار از بازار فروش بلیط هواپیما در روزهای منتهی به شهادت امام رضا (ع) گرفته، قیمت بلیط هواپیما از تهران به سمت مشهد در هفته آینده به شکلی تصاعدی افزایش پیدا کرده و در شرایطی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه می‌توان بلیط‌هایی با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار تومان نیز پیدا کرد، اما هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیک می‌شویم قیمت‌ها به خود شکلی عجیب می‌گیرد.

در روز سه‌شنبه شرکت‌های مختلف هواپیمایی از سمت تهران به مشهد پرواز دارند و در این بین ارزان‌ترین نرخ مربوط به پرواز ایران‌ایر تور با قیمت ۲۱۴ هزار تومان خواهد بود. پس از آن نرخ‌ها به بیش از ۲۵۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. در این راستا پرواز هواپیمای فوکر ۱۰۰ قشم‌ایر ۳۴۱ هزار تومان خواهد بود که برای روز سه‌شنبه ۱۷ آذر گران‌ترین پرواز به حساب می‌آید.

اوضاع بازار در روز چهارشنبه نیز پیچیده تر می‌شود تا جایی که تمام نرخ‌های پروازی در این روز به بیش از ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته و میانگین نرخ ۳۵۰ هزار تومان برای یک پرواز رفت از تهران به مشهد محاسبه می‌شود. در این بین پرواز ۲۸۰۶ هواپیمایی معراج که با ایرباس ۳۲۰ انجام خواهد شد برای یک بلیط رفت از تهران به مشهد ۴۸۴ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.

هرچند این رقم‌ها با توجه به پیک سفر زائران به سمت مشهد و نیاز چند میلیونی بازار مطرح شده‌ است، اما رسیدن بلیط تهران – مشهد به مرز نیم‌میلیون تومان آن هم تنها چند روز پس از آزادسازی نرخ‌ها این نگرانی را به وجود می‌آورد که در آینده باز هم گران‌فروشی‌هایی از این دست شکل بگیرد. باید دید آیا سازمان هواپیمایی با نرخ‌های مطرح شده در بازار برخورد خواهد کرد و یا آزادسازی به همین منوال ادامه پیدا می‌کند.

هشتگ: , ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.