stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 179396
  • 01 آبان 1399 - 15:19
1

حاجی میرزایی: در صدد احیای بانک سرمایه هستیم

حاجی میرزایی: در صدد احیای بانک سرمایه هستیم

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان باید به موضوعات آموزش وپرورش دقیق‌تر ورود کنند، گفت: به اذعان متخصصان فناوری اطلاعات، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، بزرگترین خدمت مبتنی بر IT در کشور است.

قلم | qalamna.ir :

محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک با اعضای تشکل‌های فرهنگیان که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، اظهار کرد: به عنوان مسئول در حوزه آموزش و پرورش، هر لحظه آماده دریافت نظرات تشکل‌ها هستم و از نظرات خلاقانه و کارآمد آنها در جهت ارتقا فعالیت‌های آموزشی و رفاه حال همکاران فرهنگی استقبال می‌کنم. در نظر داریم این جلسات را به طور منظم در هر فصل تشکیل دهیم تا بتوانیم مسائل را بهتر از قبل بررسی و حل کنیم.

حاجی میرزایی افزود: ضروری است که شما به عنوان نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان، به موضوعات این حوزه دقیق‌تر فکر کنید و در خصوص بهبود عملکرد نظام تعلیم و تربیت، ایده پردازی کنید و مطمئن باشید که ما منتظر ایده‌ها و نظرات شما هستیم و از انها استفاده خواهیم کرد در صورتی که پشت آنها فکر وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش سرشار از مسائل مختلفی است که در طی دهه‌های قبل برای حل آنها مجموعه تدابیری درنظر گرفته شده است و در زمان‌هایی این تدابیر به نتیجه مطلوبی نرسیده، بنابراین باید در این مورد تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با توجه به بهبود عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: عملکرد صندوق ذخیره در طی سال گذشته و امسال قابل دفاع است. خوشبختانه امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان در این صندوق سود داشته‌ایم که نشان دهنده عملکرد موفق صندوق بوده است همچنین در صدد احیای بانک سرمایه هستیم و در این مسیر از طرف دولت حمایت‌های خوبی داشتیم.

حاجی میرزایی گفت: در برنامه و چشم انداز سالیانه صندوق ذخیره فرهنگیان آمده است تا پایان امسال هلدینگ سرمایه گذاری و تا سال آینده هلدینگ انرژی به عنوان دو رکن اصلی سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس عرضه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق نظر اساتید حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، بزرگترین خدمت مبتنی بر IT در کشور ایران است، اظهار کرد: شاد اپلیکیشنی است که در مدت ۶ ماه تبدیل به یک رسانه بزرگ شده و فایل‌های بارگذاری شده درآن بیش از ۲۰ میلیون بازدیدکننده دارد. شاد توانسته ارتباط ما را با لایه‌های مختلف، از بالاترین سطح ستاد تا سطح مدرسه و خانواده برقرار کند.

وی گفت: شاد یک نقطه عزیمت به دنیای مجازی است. گزارش‌هایی که از کشورهای مختلف دنیا داریم نشان دهنده این است که ۶۷ درصد معلمان در دنیا برای اولین بار با شیوع بیماری کرونا مجبور به عزیمت و استفاده از فضای مجازی شدند.

حاجی میرزایی ادامه داد: زیر ساخت شبکه شاد برای ۱۵ سال از طرف همراه اول به طور رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و اینترنت استفاده از این اپلیکیشن هم رایگان است. شاد ظرفیتی است که از باب مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به امن بودن فضای شاد گفت: در زیست بوم جدید باید تلاش کنیم تا خود را پیدا کنیم. خوشبختانه بیش از ۱۰ روز است که شبکه شاد به عنوان  پرکاربردترین اپلیکیشن در کشور مطرح شده است و این نشان می‌دهد که موفق شدیم دانش آموزان را به فضایی پاک هدایت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی شاد، تصریح کرد: بخشی از این مشکلات در زیرساخت این اپلیکیشن است که همراه اول، در تلاش است آن را حل کند و وزارت ارتباطات هم اعلام کرده که حمایت حداکثری خواهد داشت بخش دوم مشکلات توزیع ترافیک شبکه شاد است که ساعات استفاده دانش آموزان را در این شبکه ساماندهی کردیم تا ترافیک آن کم شود. تنها کسانی که دارای گوشی‌های اپل هستند، به دلیل وجود تحریم‌ها امکان استفاده از نسخه گوشی‌های همراه شبکه آموزشی شاد را ندارند که برای حل این مشکل می‌توانند از نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد استفاده کنند.

حاجی میرزایی افزود: در جلسه‌ای که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان گفتگوی هفته در آموزش و پرورش برگزار شد، مصوب شد که تیمی متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی در ساختمان آموزش و پرورش مستقر شوند که به طور مستمر مشکلات شاد را بررسی و حل کنند، من اطمینان دارم آیندگان در مورد شاد حتما بهتر اظهار نظر خواهند کرد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: آموزش و پرورش بزرگترین ظرفیت ارتباطی را دارد و شبکه شاد فضایی برای توسعه و تعمیق ارتباطات در اختیار ما قرار داده است.

وی در خصوص اجرای قانون تعارض منافع تصریح کرد: قانون تعارض منافع هنوز در مجلس تصویب نشده ولی ما آن را در داخل آموزش و پرورش اجرا کردیم و در این مورد جدی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مورد سیاست سال تحصیلی باتوجه به بررسی‌های انجام شده و مطالعه سیاست کشورهای دیگر در بازگشایی و استمرار آموزش در دوران کرونا به جرات می‌توان گفت که سیاست ما جامعیت و انعطاف پذیری بالایی دارد. ما توانستیم یک هفته پس از شروع کرونا برنامه‌های آموزشی را از تلویزیون پخش کنیم.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدارس در ایام کرونا یک اصل در تمام دنیا است، بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی، دوری دانش آموزان از فضای مدارس برای آنان بسیار خطرناک است و در رشد روانی و اجتماعی و حتی بلوغ آنها مشکلاتی بوجود می آورد. خانواده‌ها اگر به علت نگرانی تشخیص دهند که نیاز به حضور دانش آموز در مدارس نیست می‌توانند از شبکه آموزشی شاد استفاده کنند و اگر دانش آموزی به اینترنت دست ندارد می‌تواند از آموزش‌های تلویزیونی استفاده کند. شبکه‌های تلویزیونی بیش از ۹۸ درصد در کشور پوشش دارند و دانش آموزان می‌توانند برای رفع اشکال در این حالت به مدارس مراجعه کنند. در نهایت دانش آموزانی که به هیچ روشی امکان آموزش ندارند بسته‌های آموزشی را از رهبران آموزشی تحویل می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از  تشکل‌ها انتظار دارم عملکرد ما را با دقت نظر بررسی و نقد کنند از نقدهای متفکرانه استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم انشالله کاستی‌های نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نظارت دقیق شما نمایندگان و اعضای تشکل‌های مختلف حل کنیم.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، عضو کابینه دولت تدبیر و امید در مورد ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان گفت: در مورد مسکن فرهنگیان فراخوان دادیم۳۱۰ هزار ثبت نام کردند و ۷۵ هزار نفر تا کنون تایید شدند که حدود ۴۴ هزار مسکن تا الان خشت گذاری انجام شده است . همچنان توانستیم تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک برای ساخت این مسکن‌ها استفاده کنیم.

حاجی میرزایی گفت: بیمه فرهنگیان را هم در خدمات و هم در محل ارائه خدمات توسعه دادیم و زمان پرداخت مالی را به یک هفته کاهش دادیم. در مورد پاداش پایان خدمت معلمان، هم موفق شدیم  پاداش بازنشستگان فرهنگیان را قبل از مهرماه و به طور یکجا و کامل در اختیار آنها قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش، برقراری عدالت آموزشی را از مهمترین مسائل حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: شبکه شاد امکانی را برای ما پیش آورده که بتوانیم به تحقق در عدالت آموزشی برسیم. شاد این امکان را فراهم کرده که محتواهای درسی را با آموزش بهترین معلمان به نقاط دوردست کشور برسانیم .

حاجی میرزایی تاکید کرد: از آنجایی که ضروری است  آموزش کشور در فضای مجازی تحت نظارت آموزش و پرورش باشد. آموزش رسمی کشور باید در شبکه شاد انجام شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.