stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 179319
  • 01 آبان 1399 - 12:16
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

تحقق رونق تولید، صادرات غیرنفتی را توسعه می‌دهد

تحقق رونق تولید، صادرات غیرنفتی را توسعه می‌دهد
قلم/اصفهان_ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقق رونق تولید، صادرات غیرنفتی را توسعه می‌دهد و ارزی که وارد کشور می‌شود پشتوانه‌ای برای پول ملی و ارزش است.
قلم | qalamna.ir :

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقق رونق تولید، صادرات غیرنفتی را توسعه می‌دهد و ارزی که وارد کشور می‌شود پشتوانه‌ای برای پول ملی و ارزش است.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی پیرامون اینکه در سال‌های گذشته با مشخص شدن شعار سال، مسئولان تنها به بنر زدن، همایش برگزار کردن و غیره اکتفا می‌کردند و پایان سال هم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای شعار‌ها، تولید، اشغال و اقتصاد مقاومتی داده نمی‌شد اظهار داشت: باید خروجی یک سال فعالیت دولت، مجلس و دیگر ارگان‌ها مشخص شود تا فعالیت‌ها به صورت هدفمند در راستای شعار سال انجام گیرد.

وی افزود: دولت در این سال‌هایی که در رکود به سر می‌بریم باید حمایت جدی‌تری را از تولید و اشتغال داشته باشد، سخت‌گیری‌های سازمان مالیاتی، بانک‌ها و تامین اجتماعی را در مسیر تولید کمتر کند، اگر این حمایت‌ها بیشتر شود، مسائلی که رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره کردند مانند ارزش پول ملی، اشتغال و رونق اقتصادی برطرف می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان کرد: علاوه بر این مردم نیز باید همت کنند و محکم‌تر به کالای خارجی نه بگویند چرا که با خرید کالای ایرانی فرزندان آنها مشغول به‌کار می‌شوند و حتی تحقق این شعار فشار‌ها و تهدید‌ها را کمتر می‌کند و بهانه را از دست کسانی که کالاهای بی‌کیفیت وارد کشور می‌کنند می‌گیرد.

وی واردات بی‌رویه و بی‌‌توجهی به تولیدات داخلی را عمده‌ترین مشکلات پیشروی تولید در کشور دانست و گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و منویات رهبر معظم انقلاب کلید رشد تولیدات ملی و در نهایت بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه مسئله قاچاق کالا یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، افزود: ایشان بارها در جلسات متعدد به مسئولان هشدارهایی داده‌اند اما تاکنون در مبارزه به کالاهای قاچاق سهل‌انگاری شده است زیرا جلوگیری از قاچاق کالا به داخل کشور؛ تولید را رونق می‌دهد.

وی با بیان اینکه رونق تولید، حمایت از اشتغال و اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید در عمل دیده شود تا رشد اقتصادی همسو با کشورهای پیشرفته برای ما هم رخ دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر با صراحت به دولتمردان،‌ مجلسی‌ها و قوه قضاییه فرمودند که تنها راه برای نجات کشور اکتفا به داشته‌های خودمان است، گفت: متأسفانه در این سال‌ها جز شعار تنها کارهایی مانند برگزاری همایش‌ها یا نوشتن کتاب در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شد که آثار و نتیجه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.